וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נעצר אדם שתכנן להתנקש באובמה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.4.2009 / 13:51

האדם, ממוצא סורי, נעצר ביום שישי כשברשותו תעודת עיתונאי מטעם רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". התכנון: לדקור את אובמה בסכין

כוחות הביטחון הטורקים עצרו אזרח ממוצא סורי בחשד שתכנן להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה המבקר בכנס באיסטנבול. מקורות ביטחוניים מסרו היום (שני) לעיתון הטורקי "ח'בר טורק" כי האזרח נעצר ביום שישי כשברשותו תעודת עיתונאי מטעם רשת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה". הוא הודה שתכנן להסתנן לכנס באיסטנבול ולדקור את אובמה בסכין.

המקורות ציינו עוד כי כוחות הביטחון הטורקים חוקרים כעת כיצד הגיעה תעודת העיתונאי לידיו והאם היא אמיתית או מזויפת. "מדובר באדם המתגורר מזה מספר שנים באיסטנבול וכל המידע אודותיו הועבר לשירותי המודיעין האמריקאיים", נמסר עוד.

כתב "אל-ג'זירה" באנקרה, יוסוף א-שריף, מסר כי שום גורם ביטחוני או רשמי טורקי לא עדכן אותו בנוגע למעצר. בראיון לעיתון הסעודי "אל-ווטן" הבהיר א-שריף כי הוא אינו מכיר את החשוד וכי המעצר הפתיע את כל עובדי "אל-ג'זירה" בטורקיה. "אם הוא אכן טען שהוא עובד ב'אל-ג'זירה', הרי שהוא לבטח זייף את תעודת העיתונאי שלו", אמר.

אמש נחת אובמה באנקרה, בירת טורקיה. הביקור יחתום את מסעו באירופה, במהלכו השתתף בועידת G-20 בלונדון ובפסגת נאט"ו בצרפת. אובמה צפוי לדון עם ההנהגה הטורקית במצב בעירק ובאפגניסטן וכן בתוכנית הגרעין האירנית. אתמול קרא אובמה לאיחוד האירופי לצרף לשורותיה את טורקיה כחברה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully