וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למצרים נמאס מחמאס: "שיחפשו מתווך אחר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2008 / 12:44

גורם מצרי הגיב לידיעות לפיהן חמאס מחפש מתווך אחר בינו לישראל. "אם חמאס רוצה לפנות לגורם אובייקטיבי יותר, הוא יכול לעשות זאת". 2 קסאמים נפלו היום בנגב

מצרים יודעת שחמאס מעוניין להחליפה במתווך אחר במקומה בנושא הרגיעה. כך אמר (שלישי) מקור ביטחוני מצרי בכיר לעיתון סעודי. "מצרים יודעת על כוונתו של חמאס למצוא מתווך אחר", אמר, "חמאס חופשי להחליט מה שהוא רוצה".

הבכיר המצרי אמר לעיתון כי "אם חמאס רוצה לפנות לגורם אובייקטיבי יותר, הם יכולים לעשות זאת. אם זה האינטרס שלהם - לא נמנע מהם". לדבריו, חמאס מתלבט כרגע "מה לעשות באשר לרגיעה ולשיחות הפיוס, אולם גורם הזמן אינו פועל לטובתם. הסחבת שננקטת בשאלת הרגיעה לא תוביל לתוצאה טובה".

לדברי הבכיר, למצרים חשוב שיושג שקט בזירה הפלסטינית משום שהביטחון הלאומי המצרי קשור ליציבות בזירה זו. "יש לנו יחסים טובים הן עם ישראל והן עם הרשות הפלסטינית, דבר המסייע לנו ללחוץ על כל הצדדים", אמר. "יחד עם זאת, סוגיה זו מפורשת באופן שגוי על ידי חמאס בכך שהוא סבור כי אנו מעדיפים את העמדה של צדדים אלו על חשבון חמאס. זו טעות גדולה".

בנוגע לכישלונה של מצרים במגעים בין חמאס לישראל ובין חמאס לפתח אמר: "מי בכלל אמר שמצרים נכשלה במגעים לגיבוש הסכם רגיעה ובמגעים לפיוס פנים-פלסטיני? מצרים לא נכשלה. יש אמנם מספר מכשולים משום ששני הנושאים הללו מורכבים, אך מכשולים אין משמעם כישלון".

בתוך כך, שתי רקטות קסאם נפלו היום בשטח ישראל. אחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול והשניה נפלה סמוך לעיר שדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully