וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "פיגועים נוספים בשעות הקרובות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.4.2008 / 14:10

דובר חמאס בעזה אמר בעקבות הפיגוע בכרם שלום, בו נפצעו 13 חיילי צה"ל, כי "חמאס לא יהיה בעמדת התגוננות אלא בעמדת התקפה"

דובר הזרוע הצבאית של חמאס איים כי ארגונו יבצע פיגועים נוספים בימים ובשעות הקרובות. הדובר, אבו עוביידה, הודיע לאחר הפיגוע במעבר כרם שלום בו נפצעו הבוקר 13 חיילי צה"ל, כי בקרוב יישבר המצור מעל רצועת עזה. "חמאס לא יהיה בעמדת התגוננות אלא בעמדת התקפה".

בחמאס קראו לציבור הפלסטיני לצאת להפגין מול מעבר ארז שבצפון רצועת עזה בקריאה להסיר את המצור מעל עזה. "על ישראל לצפות לפיגועים רבים מסוג זה שיבואו בקרוב", הבהיר בכיר הארגון איימן טה.

כוח צה"ל מנע הבוקר פיגוע גדול לאורך כל הגזרה הדרומית. סמוך לשעה 07:00 בבוקר באזור מעבר כרם שלום פוצצו מחבלים מכונית תופת באזור מעבר הסחורות, תחת ערפל כבד. מעט לאחר מכן התפוצצה מכונית תופת נוספת. כתוצאה מהפיצוצים נפצעו 13 חיילים, מהם אחד באורח בינוני עד קשה, שניים במצב בינוני והשאר באורח קל. הם פונו מהמקום לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שאר הפצועים טופלו במקום.

3 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל

המכוניות פוצצו על ידי מחבלים מתאבדים מהחמאס. לאחר הפיצוצים הגיעו למקום מספר חמושים על גבי שיריונית פלסטינית ופתחו בירי על החיילים, שהשיבו אש. תוך כדי הירי החלו מחבלים נוספים לירות פצצות מרגמה לכיוון המעבר.

במקום התנהלו חילופי אש, במהלכם נהרגו לפחות שני מחבלים. בצה"ל מעריכים כי במקום פעלו מספר חוליות. החיילים ממשיכים בסריקות ותושבי עוטף עזה התבקשו להישאר בבתיהם מחשש לחדירת מחבלים. בשעות הצהריים הגיעה למעבר שיריונית נוספת. היא זוהתה והושמדה על ידי טנק של צה"ל.

בנוסף, מקורות פלסטינים מדווחים כי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס נהרג וארבעה נוספים, בהם ילדה, נפצעו בתקיפה של חיל האוויר בצהריים באזור רפיח שבדרום רצועת עזה. לדברי הפלסטינים, ההרוג הוא מועין חמדונה, בן 22. הוא נהרג מטיל שנורה לעבר הג'יפ שבו נסע. הפצועים הועברו לבית החולים. בצה"ל אישרו כי בוצעה תקיפה על רכב סמוך למעבר כרם וכי זוהתה פגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully