וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש בכווית: ארה"ב תצמצם נוכחותה בעירק

12.1.2008 / 9:47

כחלק מביקורו במזה"ת, נפגש נשיא ארה"ב עם בכירים המשרתים בעירק בבסיס הצבא בכווית . "האלימות בעירק צומצמה משמעותית"

"ארצות הברית תשלים את פינויים של 20 אלף חיילים מעירק עד אמצע השנה, וצמצום נוסף בסדר הכוחות יעשה על פי המלצת הדרג הצבאי", כך הבטיח היום (שבת) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לאחר פגישה עם ראש כוחות צבא ארה"ב בעירק הגנרל דיוויד פטראוס ועם שגריר ארה"ב בעירק רייאן קרוקר, שנערכה בבסיס הצבא בכווית.

לדברי בוש, שיפור רמת הביטחון בעירק "מאפשר לחלק מהכוחות האמריקאים לחזור הביתה". הוא טען, כי רמת האלימות במדינה צומצמה באופן משמעותי, וכי ארגון אל קאעדה ספג מכה קשה בשנה האחרונה. עם זאת, קרא בוש לאירן ולסוריה לנקוט בצעדים על מנת לרסן את האלימות בעירק.

בוש ממשיך במסעו במזרח התיכון. אתמול (שישי) הוא עזב את ישראל ונחת בכווית. הוא צפוי לבקר בחמש מדינות ערביות במפרץ הפרסי, הנחשבות בעלות בריתה של ארה"ב, בניסיון לקדם את תהליך השלום ולרסן את אירן. אתמול סעד בוש עם שליט כווית שייח' סבאח אל אחמד, שהודה לו על מאמציו לקדם נושאים חשובים באזור.

במהלך היום צפוי בוש להפגש גם עם קבוצת נשים פמיניסטיות, לאות הזדהות עם קידום הדמוקרטיה במדינה המוסלמית השמרנית, שהעניקה לאחרונה לנשים את הזכות להצביע בבחירות.

"תקיפה באירן תערער היציבות"

מזכירת המדינה קונדוליזה רייס אמרה, כי השיחות במדינות המפרץ יעסקו באיומים באזור. "יש בעיה מצד הקיצונים באזור, בין אם מדובר באל קעאדה, קיצוניים סוניים או אירן ואחת מזרועותיה כמו חיזבאללה וחמאס". רייס הוסיפה, כי "הנשיא יבהיר כי ארה"ב לוקחת ברצינות רבה את התחייבויותיה כלפי בעלות בריתה".

המנהיגים הערבים צפויים להעלות בפני בוש את חששם כי תקיפה אמריקאית באירן תערער את היציבות באזור כולו, שיציבותו קריטית לאספקת הנפט לעולם. כווית כבר הודיעה לארה"ב, כי לא תאפשר לה לתקוף את אירן משטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully