וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מאות אלפים השתתפו בהלווית בוטו

28.12.2007 / 16:08

כוננות עליונה הוכרזה במדינה, לאחר ש-24 בני אדם נהרגו במהומות שהתפשטו מאז אמש. הודו הכריזה על כוננות בגבול עם פקיסטן

מאות אלפי פקיסטנים השתתפו הבוקר (שישי) בהלוויתה של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, בנזיר בוטו. בוטו נטמנה לצד קברו של אביה בחלקה המשפחתית בגרהי קודה בקש, כפר סמוך לביתה של בוטו באזור לרקנה בדרום המדינה.

שלושה ימי אבל הוכרזו במדינה, ואנשי מפלגתה של בוטו אמרו כי יתאבלו במשך 40 יום לפני שיבחרו מנהיג חדש לאופוזיציה. ארגון אל קאעדה נטל הבוקר אחריות לפיגוע ההתנקשות אתמול בבוטו.

כוחות הביטחון במחוז הולדתה של בוטו, סינד, בו נמצאת גם הבירה קרצ'י, נמצאים בכוננות עליונה. מהומות אלימות התפשטו ברחבי פקיסטן מאז הרצח, והן קשות במיוחד במחוז סינד, בו היו לה תומכים רבים. מניין ההרוגים במהומות עלה היום ל-24.

בפיצוץ באסיפת בחירות של מפלגת השלטון בסוואט שבצפון מערב פקיסטן נהרגו שלושה בני אדם, אחד מהם חבר מפלגה ואחד ממועמדיה, שתמך בנשיא המכהן פרווז מושרף. במהלך הפגנה אלימה במחוז סינד נהרגו 16 בני אדם, בהם שלושה שוטרים.

המשטרה בפקיסטן הורתה לאנשיה במחוז לירות במפגינים אלימים. בעיר הדרומית חידרבד פתחו שוטרים באש על קבוצת מתפרעים, וחמישה בני אדם נפצעו מהירי. המהומות התפתחו גם לחבל קשמיר, המחולק בין הודו לפקיסטן, ושם ירו השוטרים גז מדמיע על מאות מפגינים שהתפרעו ויידו אבנים. הודו הכריזה על כוננות בגבול עם פקיסטן.

מאז אמש אלפי אזרחים זועמים יצאו לרחובות ברחבי המדינה, שרפו מאות כלי רכב, וגם כעת ממשיכים להצית כלי רכב, לבזוז בנייני ציבור וחנויות ולחסום כבישים. ההמונים קוראים קריאות בגנות נשיא המדינה, פרווז מושרף, יריבה של בוטו. במהלך הלילה שוטר נורה למוות בידי אלמונים בקרצ'י, ובית חולים מקומי דיווח כי הלילה נהרגו לפחות שלושה בני אדם נוספים במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully