וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה לא תשתתף בוועידת אנאפוליס

ניר יהב וספי קרופסקי

22.11.2007 / 8:43

עיתון "אל-חיאת" מדווח כי סוריה תחרים את הוועידה משום שנושא הגולן אינו על סדר היום. כעת היא ממתינה לפסגת שרי החוץ

"סוריה החליטה לא להשתתף בוועידת אנאפוליס, משום שנושא הגולן לא יוזכר בסדר היום שלה". כך מדווח (חמישי) עיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, מפי מקורות סורים בכירים. לפי הדיווח, סוריה טרם הודיעה על כך באופן רשמי מכיוון שהיא ממתינה לכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, בתקווה שיתמכו בעמדתה.

בימים האחרונים הדגישו דוברים מטעם המשטר הסורי כי לא ישתתפו בוועידת אנאפוליס אם נושא הגולן לא יעלה לדיון. שר ההסברה הסורי מוחסן בילאל אמר אתמול כי "השתתפות סוריה בוועידת שלום כלשהי תלויה בהכללת נושא רמת הגולן על סדר היום ובנסיגתה של ישראל מהאדמות שנכבשו עד לקווי ארבעה ביוני 1967".

נשיא מצרים חוסני מובארק יארח היום בשארם א-שייח' את עבדאללה מלך ירדן ואת יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מחר ייערך בקהיר כינוס של שרי החוץ של הליגה הערבית, בה הם ינסו לגבש עמדה אחידה בנוגע לוועידת אנאפוליס הצפויה ל-27 בנובמבר בארצות הברית.

נמשכים המאמצים לגיבוש טיוטה

בתוך כך, חמישה ימים לפני הפסגה ועדיין לא גובשה הצהרה בין צוותי המו"מ הישראלי והפלסטיני. עיתון "הארץ" חשף הבוקר את הטיוטה המשותפת שגיבשו הצוותים לפני מספר ימים. הפלסטינים דורשים להגיע להסכם קבע תוך שמונה חודשים, אך אינם תובעים במסמך את הקפאת ההתנחלויות. היום יימשכו המגעים בין צוותי המו"מ.

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר אתמול כי "ההנהגה הפלסטינית חלשה בהרבה מובנים. אין לה את העוצמה והיכולת לכפות את מרותה על יהודה ושומרון וודאי לא על עזה, ואין בידיה את הכלים לעשות כל מה שאנחנו חושבים שהנהגה כזו צריכה לעשות".

לגבי ההערכות הספקניות בקשר להצלחתה של הפסגה, אמר ראש הממשלה: "אני שומע פרשנים ומומחים שאומרים שאם יהיה כישלון באנאפוליס, זה יהיה לא טוב. אני מסכים שאם אנאפוליס לא תצליח להתניע תהליך משמעותי, ללא ספק זה לא יהיה טוב. אבל נשאלת השאלה: מה יהיה אם לא נעשה כלום?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully