וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הבריאות: 100 רופאים בכירים הודיעו על התפטרות

קובי מנדל

15.11.2011 / 10:37

מאות סטאז'רים הודיעו כי ישבתו היום לאות הזדהות עם הרופאים המתמחים ו-100 רופאים בכירים מרחבי הארץ הגישו את התפטרותם, בעוד ששביתת המתמחים נכנסת ליומה השני

בעקבות התפטרות המתמחים, 100 רופאים מומחים בכירים מרחבי הארץ הגישו את התפטרותם. בבית החולים רמב"ם בחיפה הוגשו מכתבי התפטרות על-ידי 40 רופאים, בבית החולים איכילוב בתל אביב הוגשו מכתבי התפטרות על ידי 40 רופאים בכירים נוספים, ו-20 רופאים בכירים בבית החולים "שיבא" בתל השומר הגישו גם הם את מכתבי התפטרותם.

עוד על המתרחש בבתי החולים
מאות מתמחים לא התייצבו לעבודה: "המצב קריטי"
בג"ץ: עוד שבועיים להידברות בין המתמחים לאוצר
המדינה לבג"ץ: נדבר עם המתמחים, לא נפתח ההסכם

רופאי רמב"ם מזהירים: "לא נוכל לנהל כך את ביה"ח". ערן גילווארג
40 רופאים הגישו את התפטרותם. בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

בנוסף למכתבי ההתפטרות, הודיעו גם הסטאז'רים כי יערכו שביתה של יום אחד. למעלה מ-200 סטאז'רים לא הגיעו היום למקום עבודתם בבתי החולים, לאות הזדהות עם המתמחים שנכנסו ליום השביתה השני. בחלק מבתי החולים הודיעו על שביתה סמלית של שעתיים ובאחרים הוכרזה שביתה למשך כל היום.

בהודעה שפרסמו הסטאז'רים מטעמם נמסר כי "אנחנו לא נהיה העבדים הבאים של מערכת הבריאות הציבורית". עוד נכתב בהודעה, "ההסכם הרע שכפתה ההסתדרות הרפואית על הרופאים מזמן לנו עתיד של פועלים שחורים". הסטאז'רים הודיעו גם כי יקיימו הפגנה מול חדר המיון בבית החולים רמב"ם מחר בשעה 10:00.

בבית החולים איכילוב לא התייצבו כ-75 סטאז'רים לעבודה והם צפויים לחזור לאחר שעתיים. גם בבית החולים רמב"ם קיימו 40 מתוך 60 הסטאז'רים שביתה החל מהשעה שמונה וחזרו לפני זמן קצר לעבודה. בשיבא, לעומתם, למעלה מ-30 סטאז'רים צפויים לשבות במשך כל היום.

בתוך כך, שביתת המתמחים תיכנס היום ליומה השני. בבית החולים רמב"ם לא הגיעו 90 מכלל 220 המתמחים ובעקבות כך בחדר המיון ממתינים 134 חולים לטיפול בעוד התפוסה המקסימלית היא 70. מבית החולים נמסר כי העומס מורגש היטב גם במחלקות האונקולגיות והפנימיות. בבית החולים הלל יפה נערך כנס גדול בהשתתפות 30 מתמחים העומדים בחדר המיון ומתכוונים להתפטר.

כבר אתמול נפקדו למעלה מ-250 מתמחים מבתי החולים במסגרת שביתת פתע שקיימו. החלטת המתמחים שלא לבוא לעבודה אתמול נשמרה בסוד, כדי שלא יוצאו נגדם צווי מניעה. המתמחים הסתמכו על דבריו של שופט בג"ץ, חנן מלצר, שאמר כי בתום שבועיים של הידברות עם משרד האוצר, הם יוכלו להתפטר, בתנאי שיתחייבו לא לשוב לעבודתם. חלק מהרופאים באו למחלקות ועזבו אותן, ואחרים קיימו אסיפות וישיבות כדי לשקול את צעדיהם הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully