וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במופע הזיקוקים באוסטרליה לציון 2014

31.12.2013 / 14:58

ברחבי העולם התחילו לציין את השנה החדשה בחגיגות ובמופעים פירוטכניים. בדובאי הבטיחו להדהים את הצופים עם המופע הגדול ביותר בתבל. בפיליפינים נפצעו מאות בשיגור זיקוקים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק
חגיגות השנה החדשה באוסטרליה, 1.1.2014. Rob Griffith, AP
שתהיה שנה טובה. שמי סידני מוארים/AP, Rob Griffith

החגיגות לציון השנה החדשה נפתחו בצהריים (שלישי) בניו זילנד, הנקודה המיושבת המזרחית ביותר על פני כדור הארץ, שבה כבר התחלף התאריך ל-1 בינואר 2014. זיקוקי די-נור שוגרו בשעה חצות בדיוק מגורדי השחקים באוקלנד לצהלותיהם של אלפי החוגגים שרקדו ברחובות העיר, שהיא הגדולה ביותר במדינת האיים.

באוסטרליה הסמוכה התקהלו רבבות במרכז העיר סידני, שם שוגרו זיקוקים כבר בשעה 22:30. המופע המרכזי בעיר נערך, לפי המסורת השנתית, בשעה חצות מול בית האופרה המפורסם. כמיליון וחצי בני אדם הגיעו לצפות במופע הפירוטכני בסידני, שלפיו מארגניו הוא הגדול ביותר אי פעם ביבשת.

צפו במופע הזיקוקים שהדליק את שמי אוסטרליה ב-2013

מקבלים את השנה החדשה במלבורן ובאוקלנד. 1 בינואר 2014. GettyImages
בניו זילנד כבר קיבלו בצהריים את השנה החדשה/GettyImages

בדובאי ינסו להתחרות בסידני עם מופע גדול עוד יותר: העיר, שבה נמצא המגדל הגבוה ביותר בעולם (בורג' דובאי), מתכננת לשבור שיא עולם גם בתחום הזיקוקים. מארגני המופע מתכננים להאיר את שמי האמירות הערבית באמצעות "בז" מעופף עשוי אש, ועם זיקוקים שייצרו מיצגים שונים, בהם את דגל איחוד האמירויות. המופע, יימשך שש דקות ויכלול שיגור של 500 אלף זיקוקים מ-400 אתרים שונים, בפיקוח של 100 מחשבים.

כמדי שנה, ההכנות לחגיגות גם גורמות לנפגעים: בפיליפינים נפצעו יותר מ-260 בני אדם בפיצוץ זיקוקים ומירי באוויר. מריה בקטול, בכירה בממשל המקומי בעיר טקלובן, אמרה כי "רבים כאן מקבלים את השנה החדשה אחרי שאיבדו את משפחותיהם באסון הטייפון, אז תוכלו לדמיין כיצד הם מרגישים. אנחנו אומרים להם שצריך להתמודד עם המציאות ולהמשיך האלה, אבל ברור שזה לא יהיה קל".

ברחבי העולם מתכוננים לקבלת השנה החדשה. 31 בדצמבר 2013. רויטרס
ההכנות לחגיגות בפריז בעיצומן/רויטרס

גם בקוריאה הצפונית חוגגים: התיירים האמריקנים המבקרים במדינה המבודדת צפויים להגיע לכיכר קים איל-סונג, כדי לצפות בפעמון הגדול של פיונגיאנג מצלצל בשעה חצות. אנדריאה לי, מנכ"לית חברת התיירות "אוריטורס" אמרה כי "יש הרבה אנשים בחוץ היום לקראת אירועי הריקודים".

ברחבי העולם מתכוננים לקבלת השנה החדשה. 31 בדצמבר 2013. רויטרס
כדור הקריסטל המפורסם בכיכר טיימס מוצב במקומו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully