וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הגרעיני ביפן: רבבות נוהרים לשדות התעופה

אלפים גודשים את שדות התעופה ביפן בשל החשש מאסון גרעיני, לאחר שרעש האדמה והצונאמי פגעו במספר כורים בצפון-מזרח המדינה. אחד הנוטשים: "הזיכרון ממאורעות צ'רנוביל לא נותן מנוח"

רויטרס

(צילום: רויטרס, בועז ווליניץ, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: רועי כ"ץ)

פליטים בנמל התעופה. זרימת החשמל בטוקיו מופסקת לפרקים על פי חלוקה לאזורים, בהוראת הממשלה – והדבר יוצר שיבושים קשים בתנועת הרכבות. בעקבות השיבושים, צעירים רבים ומשפחות התגודדו אמש (שלישי) בהיכל ההמתנה המרכזי של נמל התעופה נאריטה בעיר, ומוכנים ללון על הספסלים, במטרה לחסוך את סרבולי התנועה ולטוס הרחק מיפן - כבר מחר בבוקר. רעידות המשנה שתוקפות את טוקיו אחת לכמה שעות מפחידות את הפליטים החדשים הרבה פחות מסכנת הזיהום הרדיואקטיבי.

רוברט מת'יוס הוא אחד מה"פליטים" שהתארגנו לשינה מאולתרת בנמל התעופה. מת'יוס, יליד אוסטרליה בן 37, עוזב את יפן עם אשתו קימי-קו היפנית ושני ילדיהם הקטנים. מת'יוס ואשתו הם בעלי גן ילדים הנמצא בעיר מוסאשינושי, פחות מ-100 קילומטרים צפונית לטוקיו. הרעש הגדול תפס את השניים באמצע יום עבודה, ובמזל גדול, מרבית הילדים בגן שהו מחוץ למבנה בגלל הפסקת צהריים ואף אחד לא נפגע – כולל שני ילדיהם הקטנים.

עוזבים למען הילדים

"הכל רעד אצלנו בטירוף במשך דקות ארוכות. לאט לאט, כמו ספינה טובעת. אחרי שהרעש הראשון פסק, רצתי חזרה הביתה, מרחק של 10 דקות ריצה, בשביל לראות שאשתי והילדים בסדר. החלטנו לקחת את כל הילדים מהגן אחרי שתי הרעידות ולרכז אותם אצלנו בבית".

גל הצונאמי חס אמנם על ביתו של מת'יוס, אולם הסכנה הגרעינית גורמת לו לחשוש. "הזיכרון הטלוויזיוני ממאורעות צ'רנוביל לא נותן לי מנוח", אמר. הוא ואשתו החליטו לקחת את המטוס הראשון חזרה לאוסטרליה. "הבוקר קראנו לכל ההורים וביטלנו את כל האירועים המתוכננים בגן לחודש הקרוב. אנחנו מתכננים לחזור באחד באפריל ולחדש את הפעילות", אמר מת'יוס.

משפחתה של קימי קו לא מגלה דאגה רבה, גם נוכח האזהרות על רמות קרינה מסוכנות במחוז מגוריהם. ההחלטה לטוס מחר בשמונה בבוקר, "היא בעיקר למען הילדים ורוברט", אמרה קימי.

צעירה יפנית אחרת, בת 23 מטוקיו ,מתכננת לטוס מחר ללונדון בשל החשש מקרינה. היא לא הביאה עימה סדינים או כריות לנמל התעופה – היא מעדיפה לשחק בטלפון הנייד שלה עד שתתרוקן הסוללה, או אם יתמזל מזלה, עד הטיסה המתוכננת, בשעה שש בבוקר.

(עדכון ראשון: 17:10)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully