וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים בשריפות באוסטרליה הגיע ל-171

טלי גולדשטין

9.2.2009 / 12:43

אלפי כבאים עדיין מנסים להשתלט על שריפות הענק שהתפשטו בדרום היבשת, באזור מלבורן. הרשויות חושדות שהגורם לאש הוא הצתה

מספר קורבנות שריפות הענק המשתוללות באוסטרליה הגיע ל-171. כ-5,000 בני אדם נותרו חסרי בית והם מגיעים בהמוניהם ל-20 מרכזי הקליטה שהקים ארגון הצלב האדום ברחבי המדינה, המספקים מזון ולינה לאנשים שנותרו חסרי כל. ראש ממשלת מדינת ויקטוריה ג'ון ברמבי הכריז על הקמת ועדה מלכותית שתחקור את סיבת הדליקה ותבצע ביקורת מקיפה לגבי מדיניות בטיחות האש של הממשלה.

האש כילתה מאות בתי מגורים ומאות קמ"ר של חורש טבעי במדינת ויקטוריה, ולדברי עדי ראייה היא מתקדמת לעבר בתים ויערות נוספים באזור העיר מלבורן. זה אסון הטבע הכבד ביותר שידעה אוסטרליה.

עשרות אלפי כבאים מנסים להשתלט על האש, ובניסיון לסייע להם הוזעק לאזור השריפות גם צבא אוסטרליה. הקושי העיקרי שהכבאים מתמודדים איתו הוא החום הרב באזור, שהגיע לשיא של 47 מעלות צלזיוס. בנוסף, רוחות חזקות מלבות את האש. במשטרת ויקטוריה חושדים כי חלק מהשריפות החלו בשל הצתות ומעריכים כי יעברו עוד מספר ימים עד שניתן יהיה להשתלט על האש לחלוטין.

שריפות גדולות מתרחשות במהלך הקיץ באוסטרליה. כמחצית מ-60,000 השריפות בכל שנה נגרמות במזיד. ברקים ושימוש במיכון בסמוך לשיחים יבשים, הם גורמים נוספים לשריפות במדינה. השריפה הגדולה שהתרחשה באוסטרליה ב-1983, גבתה את חייהם של 75 בני אדם, ולמעלה מ-3,000 בתים נשרפו בדרום המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully