וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן לאדן בצוואה לילדיו: אל תצטרפו לאל-קאעדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.5.2011 / 13:07

עיתון בכווית פרסם צוואה שכתב בן לאדן כשלושה חודשים לאחר פיגועי ה-9.11. בצוואה הוא מבקש מילדיו שיהיו יראי שמיים ולא יצטרפו לאל-קאעדה, ומעריך כי יחוסל בעקבות בגידה של מקורב

בווידאו: תמונות נדירות בה נראים חברי מועצה לביטחון לאומי צופים בפעולה בה חוסל בן לאדן/צילום: הבית הלבן ורויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')


מנהיג אל-קאעדה שחוסל שלשום, אוסמה בן לאדן, הורה בצוואתו לילדיו שלא להצטרף לארגון אל-קאעדה שבראשו עמד – כך עולה מצוואתו שפורסמה היום (שלישי) בעיתון הכוויתי "אל-אנבא". הצוואה מתוארכת ליום 14 בדצמבר 2001, דהיינו שלושה חודשים לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, היא כוללת ארבעה עמודים וחתומה על ידי בן לאדן עצמו בשמו המלא "אחיכם, אבו עבדאללה אוסמה בן מוחמד בן לאדן".

לנשותיו הוא מודה על שבחרו לעמוד לצדו לאורך השנים הקשות ודורש מהן לא להתחתן עם אדם אחר: "מהיום הראשון שהייתן איתי ידעתן שהדרך מלאה במוקשים", כתב. "עזבתן את החיים הנוחים ובחרתן בחיי דלות לצידי. בחרתן בחיי סגפנות. אל תחשבו להתחתן (שוב – נ.י). הסתפקו בגידול הילדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עזבתן את החיים הנוחים ובחרתן בחיי דלות לצידי. בחרתן בחיי סגפנות. אל תחשבו להתחתן שוב. הסתפקו בגידול הילדים", כתב בן לאדן לנשותיו. הצוואה כפי שפורסמה באתר האינטרנט של העיתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילדיו הוא מבקש להתרחק מארגון אל-קאעדה: "סלחו לי על כך שלא ביליתי איתכם יותר זמן מאז שנעניתי לדרך הג'יהאד. בחרתי בדרך אפופה בסכנות ועמדתי בפני קשיים, תלאות ובגידות. אני ממליץ לכם להיות יראי שמיים משום שזה הדבר היקר ביותר בחיים. אני ממליץ לכם לא לעבוד בארגון אל-קאעדה".

בצוואה מעריך בן לאדן כי יחוסל לאחר שאחד ממקורביו יבגוד בו ויסגיר אותו. הוא ממשיך לתקוף את ארה"ב ולשבח את האיסלם ופונה ל'צעירי האומה' בקריאה להקשיב לחכמי הדת "הטהורים, הנאמנים, החכמים והמתנגדים לאויבי האומה".

בן לאדן נהרג שלשום בלילה בקרב עם חיילי קומנדו של צבא ארה"ב שפשטו על המתחם המבוצר בו התגורר בשלוש השנים האחרונות בעיר אבוטאבד שבצפון פקיסטן. לפי ההערכות, בן לאדן ואנשיו עברו בשנים האחרונות לפקיסטן מאפגניסטן, לנוכח המצוד הנרחב שנערך אחריהם במדינה בעקבות הפלת שלטון הטליבן על ידי ארה"ב, לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001.

הרשויות בארה"ב הזהירו ביממה האחרונה בחומרה מפני פעולות ופיגועי נקמה על החיסול, וראש ה-CIA, ליאון פנטה, אמר כי אל-קאעדה ינסה לנקום, "בסבירות גבוהה". ארה"ב אף הוציאה אתמול אזהרת מסע לאזרחיה בחו"ל, שהתבקשו לא לצאת מבתיהם. גם ארגון אל-קאעדה עצמו כבר איים בפיגועי נקמה, "בדרך הג'יהאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully