וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטסים לארה"ב לא יעמדו בשעת הטיסה האחרונה

בשל ניסיון הפיגוע במטוס שנחת בדטרויט, הוחמרו אמצעי האבטחה בשדות התעופה בעולם. במקביל, מודה הממשל האמריקאי שכשלה המערכת שאמורה להבטיח את שלום הנוסעים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

המערכת שאמורה להבטיח את שלומם של הנוסעים בטיסות בינלאומיות כשלה. כך אמרה היום (שני) שרת ביטחון הפנים האמריקאית ג'נט נפוליטנו בהתייחסה לאירוע בו ניסה צעיר ניגרי לפוצץ מטוס נוסעים ביום שישי דרך הולנד לארצות הברית. "היא כשלה וזה מה שאנחנו שואלים – כיצד האדם הזה הצליח לעלות על המטוס? מדוע לא אותרו חומרי הנפץ? מה צריך לעשות כדי לשנות את הנהלים?", אמרה השרה בראיון לרשת NBC.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, השוהה בחופשת חג מולד משפחתית בהוואי, הורה לבצע הערכה מחודשת של נהלי הבדיקות הביטחוניות לפני העלייה למטוס. במקביל, ראשי ענף התעופה בארצות הברית מנסים לסגור את החורים באבטחה שאפשרו לעומר פארוק עבדול מוטלב, שהיה ידוע בדעותיו הקיצוניות ובקשריו לארגוני טרור, לעלות למטוס בערב חג המולד, כשברשותו חומרי נפץ.

השאלות המרכזיות שעלו בעקבות ניסיון הפיגוע הן כיצד הצליח מוטלב לעלות על המטוס עם חומר הנפץ ומדוע אפשרו לאדם שנכלל ברשימת החשודים בקשרים עם אל קאעדה לעלות על טיסה. דובר הבית הלבן רוברט גיבס הסביר במהלך סוף השבוע כי ברשימה מופיעים 550 אלף שמות, ואין הוראה להעבירם סריקה ביטחונית נוספת. הרשויות בהולנד, ממנה יצאה הטיסה, טענו כי הבידוק הביטחוני לפני הטיסה "בוצע היטב".

שוטרים מפטרלים בשדה התעופה בהמבורג. רויטרס
שוטרים מפטרלים בשדה התעופה בהמבורג/רויטרס

אמצעי האבטחה בשדות התעופה ברחבי העולם הוחמרו בעקבות האירועים, ועיקר תשומת הלב מופנית לטיסות האמורות להגיע לארצות הברית. בעקבות ההנחיות החדשות, טיסות התעכבו במשך כארבע שעות על מסלולי ההמראה, בזמן שהנוסעים עוברים בדיקות מחמירות. בהתאם להנחיות החדשות, הנוסעים יורשו להעלות רק תיק יד אחד ומזוודה אחת לטיסה, ייאסר על הנוסעים להניח עליהם שמיכה לכיסוי הברכיים במשך שעה לפני הנחיתה והם לא יורשו לקום ממקומותיהם בשעה לפני הנחיתה בארצות הברית, בעיקר לא לשירותים, כיוון שמשם הגיח עבדול מוטלב בטיסה ביום שישי. בנוסף, מסך הטלוויזיה אשר מתאר את מסלול טיסתו של המטוס יוחשך במשך השעה שלפני הנחיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully