וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדף אחרי הגולגולת של מוצארט

רויטרס

9.1.2006 / 1:07

חוקרי זירות פשע ניסו לפענח תעלומה בת 200 שנה, ולבדוק האם הגולגולת במוזיאון מוצארט היתה שייכת למלחין. הם נכשלו

מדענים המתמחים בזירות פשע לא הצליחו להכריע האם הגולגולת הנמצאת במוזיאון וולפגנג אמדאוס מוצארט בעיר הולדתו, זלצבורג, היא אכן חלק מהשלד של המלחין המפורסם, שנולד לפני 250 שנים.

הערוץ ORF של הטלוויזיה האוסטרית הכריז בשנה שעברה על פרויקט מחקר בינלאומי, שכונה "CSI מוצארט", על שם סדרת הטלוויזיה על חוקרי זירות פשע. במהלך הפרויקט ניתחו החוקרים שיניים שהוצאו מהגולגולת, בשיטות שונות, גנטיות ואחרות, במטרה לאמת את זהותה.

אבל המדענים, מאוניברסיטת אינסברוק האוסטרית ומעבדת הזיהוי הגנטי של צבא ארצות הברית, לא הצליחו לאמת או להפריך את זהותה של הגולגולת, מאוצרותיו של המוזיאון שנוסד ב-1902. הם השוו את ה-DNA שהצליחו למצות לחומר גנטי שהושג מקבר, בו מקובל לחשוב שנקברו אחייניתו וסבתו של מוצארט. תוצאת המחקר: שתי גופות הנשים אינן בנות משפחה אחת, ואף אחת מהן איננה בת משפחתו של בעל הגולגולת.

"זהותן של הגופות הקבורות בקבר משפחת מוצארט היא תעלומה", אמר ואלטר פארסון מאוניברסיטת אינסבורק. ובעקבות כך, גם סודה של הגולגולת, המעורר עניין כבר 200 שנה, נותר לא מפוענח.

רבים מאמינים כי ג'וזף רות'מאייר, הקברן שקבר את מוצארט בקבר עניים בבית הקברות המרכזי של וינה ב-1791, חפר מהקבר את גולגלתו כ-10 שנים מאוחר יותר. כעבור מאה שנה, היא התגלגלה לידי המוזיאון. מקימיו הציבו את הגולגולת בתצוגה עד לשנת 1940, אך הוסרה משם, בעקבות ביקורת על כך שאין זה מכובד להציגה. לאחר מכן היא הועברה לכספת, והוצאה מאז רק עבור המדענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully