וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארקדי גאידמק נעצר בציריך בסוף השבוע

גלעד גרוסמן

26.11.2013 / 0:01

על פי הדיווח האוליגרך נעצר בעקבות צו מעצר שהוצא נגדו בלוקסמבורג. הוא מבוקש בצרפת בשנים האחרונות בחשד להעלמות מס וסחר לא חוקי בנשק. עורך דינו: "איני יודע איפה הוא"

האוליגרך ארקדי גאידמק, הבעלים לשעבר של בית"ר ירושלים, נעצר בסוף השבוע בציריך שבשוויץ – כך דווח אתמול (שני) באתר אינטרנט בלוקסמבורג. על פי האתר "פייפרג'אם", משטרת ציריך עצרה אותו בעקבות צו מעצר שהוצא לו בלוקסמבורג. עוד עולה מהדיווח כי גאידמק נעצר על רקע מעורבותו במכירה של מפעל פוספטים בקזחסטן. פרקליטו של גאידמק בישראל, עורך הדין ישראל שלו אישר את דבר מעצרו, אולם סירב להרחיב בנוגע לנסיבות.

על פי הדיווח בלוקסמבורג, המשטרה בציריך לא אישרה את זהותו המדויקת של העצור אלא רק מסרה שמדובר ב"אזרח ישראלי-צרפתי יליד רוסיה". כמו כן, על פי הדיווח, המעצר קשור ל"פרשת גלמור". נחום גלמור, מומחה לכימיקלים שעבד עבור גאידמק במפעל בקזחסטן, היה על פי כתב האישום שהוגש בישראל נגד גאידמק איש קש ברכישת חברת פוספטים הולנדית. בהמשך הגיש גאידמק תביעה נגד גלמור, שלטענתו עשק אותו בשל הסתבכויותיו הפליליות.

פרקליטו של גאידמק בלוקסמברג, עורך הדין לורן ריס, אמר לוואלה! חדשות שלמיטב ידיעתו גאידמק אינו עצור. "אני לא יודע איפה הוא כרגע. יצרתי קשר עם משטרת שוויץ, אולם לא קיבלתי מהם אישור שהוא נעצר, ואם כן מאיזו סיבה. אני לא יודע איפה הוא כרגע, אם הייתי יודע הייתי הולך לבקר אותו". לדבריו הוא נפגש עם גאידמק ביום שלישי והתכתב עמו במייל לאחר מכן, אולם לא שוחח אתו בימים האחרונים. הוא מתקשה להאמין שגאידמק נעצר בסוף השבוע, כפי שדווח בתקשורת בלוקסמבורג. "אין שום סיבה שהוא ייעצר כעת, ולכן צריך להיזהר מהדיווח בחדשות", אמר.

גאידמק, יליד מוסקבה, נמלט מצרפת לישראל לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בחשד לסחר לא חוקי בנשק והעלמות מס. ב-2005 החל להשקיע באופן נרחב בענף הספורט הישראלי והפך מאלמוני לחלוטין לפנים מוכרות במדינה. ב-2009 הורשע גאידמק שלא בנוכחותו בבית משפט בצרפת בפרשה של מכירת כלי נשק לאנגולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully