וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבוד איסלמי" בצרפת: ארגונו של המחבל מטולוז

ניר יהב ואמיר שילה

21.3.2012 / 10:30

לפני חודשיים אסרה צרפת את פעילות ארגון "פורסאן אל-עיזה" - "אבירי הכבוד" - הקורא "לשוב לאיסלם המקורי" ומרבה בתעמולה נגד ישראל. הבוקר פורסמה באתרו הודעה על "פירוקו"

מיהו החשוד בפיגועים בטולוז, המתבצר הבוקר (רביעי) בבית בעיר בדרום צרפת? לפי פרטים ראשוניים שפורסמו בכלי התקשורת בצרפת, מדובר בצעיר בן 24, אזרח צרפת ממוצא אלג'יראי ששמו ככל הנראה מוחמד מראח (Merah), המשתייך לארגון האיסלמי הקיצוני הצרפתי "פורסאן אל-עיזה" - "אבירי הכבוד" בערבית. כן נמסר כי הוא מוכר למשטרה מהעבר, עוד לפני התקריות האחרונות, אולם על רקע פלילי בלבד. הוא אף נעצר בעבר באפגניסטן, גם כן על רקע פלילי.

ואולם, שר הפנים הצרפתי, קלוד גיאן, אמר היום כי מראח, בעל "קשרים עם הג'יהאד", שהה באחרונה באפגניסטן ובפקיסטן, וייתכן אף שעבר שם אימונים, בשליחות של "ארגון טרור סלפי", ומשם חזר לצרפת כדי לבצע את הפיגועים בטולוז. לטענת השר, הוא היה נתון במשך שנים תחת מעקב של מנגנוני המודיעין של צרפת. במהלך חילופי האש הבוקר, טען מראח כי הוא "לוחם איסלמי" וכי ביצע את הפיגוע "כפעולת נקם על הרג ילדים פלסטינים בעזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הבית של אתר האינטרנט של הארגון, דקות לפני שירד מהאוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פורסאן אל-עיזה", לפי פרסומים בתקשורת הצרפתית והערבית, פועל בקרב מוסלמים ברחבי צרפת, בתחומי הדת והחברה, בעיקר בתעמולה פוליטית וחברתית. מרכזו נמצא בפריז, אך יש לו סניפים בערים נוספות. הארגון הפעיל אתר אינטרנט גדול ומושקע, כמו גם עמודי פייסבוק וטוויטר, מהם ניתן ללמוד כי מטרת הארגון המוגדרת היא "שיבה לאיסלם המקורי, כמו לפני אלפי שנים". האתרים כתובים בשפה הצרפתית, אך יש בהם גם תכנים בערבית. הסיסמה הבולטת בראש האתר היא "אין לנו כבוד מלבד באיסלם".

זמן קצר לאחר אירועי הבוקר, ירד היום האתר מהאוויר, ובמקומו הופיעה הודעה קצרה הנפתחת בברכות בערבית, ואחריה הודעה מעט סתומה בצרפתית בזו הלשון: "ארגון פורסאן אל-עיזה מפורק. עם זאת, אנחנו סובלים תמיד מלחצים גדולים, למרות סיום פעילותינו. סרטון וידאו יופץ, ופרטים נוספים יתקבלו בקרוב, אינשאללה".

הפגנות במקדונלדס ובדוכן אל-על

חלק ניכר מהמסרים שהפיץ הארגון באתר ובעמודי הפייסבוק והטוויטר שלו הם אנטי-ישראליים ואנטי-יהודיים. כך למשל, באחרונה פרסם הארגון קטע מאתר "יו-טיוב" שבו נראה רב הטוען כי אם ישראל תסולק מהעולם, אזרחי העולם יהפכו לאיסלמים. בתגובה על הקטע כתבו מפעילי דף הפייסבוק: "תתעוררו ותעבדו את אללה. היהודים עצמם מודים בכך". עוד תהו באחרונה מפעילי עמוד הפייסבוק של הארגון מדוע גם לאחר הפסקת האש בעזה, עדיין "מונעים מהצד החלש גז וחשמל". בחודשים האחרונים ניהל הארגון קמפיין נגד "איסלמופוביה בצרפת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו כבוד מלבד באיסלם". מתוך עמוד הפייסבוק של הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לפני כחודשיים, ב-23 בינואר, הוציא משרד הפנים הצרפתי צו האוסר על פעילותו של הארגון, בגין "הפצת שנאה והסתה על רקע גזעני, דתי ולאומי". רשת CNN דיווחה בזמנו כי ההחלטה להוציאו מחוץ לחוק התקבלה גם בגלל נסיונות של אנשיו לגייס פעילים למלחמה באפגניסטן.

הארגון משך אליו תשומת לב לראשונה לפני כשנה וחצי, כשאנשיו הובילו קמפיין נגד סניף "מקדונלדס" בלימוז'. אנשי הארגון חילקו אז עלונים ללקוחות המזללה, בהם דרשו מהם להפסיק לאכול במסעדות ש"תומכות בישראל". בעבר גם קיימו פעילי הארגון הפגנה מול דוכן חברת אל-על בשדה התעופה "שארל דה-גול" בפריז.

בתגובה לאירוע באוקטובר 2008 בו הושלכה עוגת קצפת על פרצופו של השר לענייני הגירה בממשלת שוויץ, פיל וולאס, בעקבות התבטאות שלו נגד מהגרים מוסלמים - פרסם הארגון הודעה בה נאמר כי "היו צריכים לזרוק עליו חומצה, לא עוגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully