וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן ערוכה להעביר את ההעשרה אל מתחת לאדמה"

14.12.2011 / 16:58

האם החול הולך ואוזל בשעון התקיפה האווירית? לדברי מקורות דיפלומטיים, האירנים השלימו את ההכנות להעברת הצנטריפוגות מהמתקן הגרעיני החשוף בנתנז למתקן המבוצר החצוב בהר ליד קום

אירן תוכל בקרוב לקיים את פעילות העשרת האורניום במסגרת תוכנית הנשק הגרעיני שלה במתקן תת-קרקעי החצוב בתוך הר, כך מסרו היום (רביעי) מקורות דיפלומטיים לרויטרס. לדברי המקורות, ממוחי הגרעין האירניים כבר השלימו את כל ההכנות הדרושות במתקן הגרעיני "פרודו" ליד העיר קום כדי לקלוט של את הסרכזות (צנטריפוגות) המשמשות להעשרת אורניום במתקן ההעשרה הגלוי שליד העיר נתנז.

עוד הוסיפו המקורות, כי בעקבות השלמת ההכנות, יוכלו האירנים להעביר את כל פעילות העשרת האורניום למקום ברגע שיחפצו בכך. דברים ברוח זו אמר היום בגלוי בכיר ב"משמרות המהפכה" האירניים, גנרל גולמרזה ג'לילי. על פי הדיווח הבוקר בסוכנות הידיעות האירנית הרשמית למחצה MEHR, ג'לילי אמר כי פעילות העשרת האורניום תועבר למקום בטוח "אם התנאים יצריכו זאת".

כותרות אחרונות בנושא אירן:
דיווח: בנו של חמינאי היה מעורב בקנוניה לחיסולו
אחמדינג'ד לועג לארה"ב: "העניקה לנו מל"ט"
שלשום: עוד פיצוץ מסתורי באירן - 7 נהרגו במפעל פלדה

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
חצוב בהר. צילום לוויין מ-2009 של המתקן הגרעיני "פרודו" סמוך לעיר קום/רויטרס

יש לציין כי לפני כחודשיים וחצי, לקראת פרסומו של דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) בנושא אירן, פורסמו דיווחי מודיעין לפיהם אירן החלה כבר בהכנות להעברת הצנטריפוגות מהמתקן ליד נתנז למתקן המבוצר ליד קום. כעת, לפי הדיווח האחרון, ההכנות האלו כנראה הושלמו.

פנטה: נמשיך להטיס מל"טים למרות התקלה באירן

בתוך כך, אירן ממשיכה להתגרות בעולם ולפטור בזלזול את הסנקציות המוטלות עליה. שר הנפט האירני, רוסתם קסאמי אמר היום בוועידת המדינות יצרניות הנפט (אופ"ק) בווינה כי ערב הסעודית לא תספק את הנפט החסר אם יופסק המסחר בנפט עם אירן. לדבריו, בדיון שערך עם מקבילו הסעודי, שלל זה מכל וכל את הרעיון. קסאמי אמר את הדברים על רקע הדיווחים על כך שהאיחוד האירופי שוקל להטיל אמברגו נפט על אירן.

אירן עלתה היום גם בדברים שאמר שר ההגנה של ארה"ב, ליאון פנטה, שהבהיר בראיון לרשת "פוקס ניוז" כי צבא ארה"ב ימשיך בהטסת מל"טים באזור גבול אפגניסטן-אירן, למרות התקלה שאירעה בתחילת החודש, והסתיימה בנחיתתו של מל"ט בתוך שטח אירן ונפילתו לידי האירנים. בראיון נמנע פנטה מהתייחסות לשאלה מה עשה אותו מל"ט בשמי אירן, וסירב גם להעלות השערות לגבי הסיבות שהביאו לנפילותו: "אי אפשר לשלול שום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully