וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגאבה ממשיך במסע הבזבוזים

טלי גולדשטין

15.2.2009 / 18:01

לאחר שהתפרסמו ההכנות הראוותניות למסיבת יום ההולדת של נשיא זימבבואה, נחשפה רכישת בית בשווי מיליוני ליש"ט בהונג קונג

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה ואשתו גרייס רכשו בחשאי נכס בשווי 4 מיליון לירות שטרלינג בהונג קונג. צעד לא יוצא דופן כשלעצמו, אך מבייש אם לוקחים בחשבון את האינפלציה המשתוללת, שיעור האבטלה הגבוה ומגפת הכולרה המתפשטת במדינה האפריקאית.

משכנו החדש של מוגאבה, מתחם מגורים יוקרתי ומבודד, נרכש בעבור בני הזוג על ידי מתווך באמצעות חברת קש. הפרשה נחשפה במהלך חקירה של ה"סאנדיי טיימס" לגבי קבוצה של מקורבים שסייעו לזוג הנשיאותי לשמור על רמת חיים של חוג הסילון ולהחביא מיליוני דולרים בחשבונות בנק שונים. כל זאת בעוד האינפלציה בזימבבואה הגיעה ל-231 מיליון אחוזים, שיעור האבטלה עומד על 94% ו-3,467 אנשים נספו במגפת הכולרה.

לפי דיווח מפי מקורות בזימבבואה ובאסיה, גרייס מוגאבה הוציאה 55 אלף לירות שטרלינג על פסלי שיש בווייטנאם ו-87 אלף לירות שטרלינג בסינגפור . היא ובעלה השתכנו במלונות היוקרתיים ביותר באזור. בהונג קונג, שילמו עוזריה את חשבון חדר המלון, שעמד על 10,500 לירות שטרלינג, בכסף מזומן.

החדשות על רכישת הנכס היוקרתי צפויה לעורר זעם רב בקרב תושבי זימבבואה, שרק בשבוע שעבר קיבלו דיווח מפורט על ההכנות הראוותניות ליום ההולדת ה-85 של נשיאם ב-21 בפברואר. רשימה מיוחדת המפרטת את המטעמים שיוגשו בארוחת יום ההולדת פורסמה והיא כוללת: 2,000 בקבוקים של שמפניה יוקרתית, 8,000 לובסטרים, 100 ק"ג של סרטנים, 4,000 אריזות קוויאר, 8,000 קופסאות של שוקולד פררו רושה, 3,000 ברווזים ועוד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully