וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לפחות 20 הרוגים בתאונה בצוללת

9.11.2008 / 13:34

התאונה אירעה באוקינוס השקט כתוצאה מתקלה במערכת כיבוי האש של הצוללת הגרעינית. חיל הים הרוסי: "רמת הקרינה בצוללת נורמלית"

רוסיה הודיעה היום (ראשון) כי הגורם למותם של 20 מאנשי צוות הצוללת הגרעינית הלילה הוא תקלה שאירעה במערכת כיבוי האש. בכיר בצוות הבדיקה הרוסי אמר כי המערכת הופעלה בטעות וכי תקלה גרמה לפיזור כימיקלים רעילים בצוללת.

לפחות 20 בני אדם נהרגו ו-21 נפצעו בתאונה שאירעה באוקינוס השקט, כך מסר גורם רשמי בחיל הים הרוסי. לדבריו, על סיפון הצוללת היו 208 בני אדם, בהם כמה אנשי חברה לבניית ספינות.

הגורם הרשמי, איגור דיגאלו, אמר כי רמות הקרינה בצוללת הן "נורמליות". הוא סרב לנקוב בשמה של הצוללת או לומר היכן בדיוק אירעה התאונה. הוא הוסיף כי "החלק הגרעיני שבצוללת עובד כראוי". סוכנות הידיעות RIA שנמצאת בבעלות המדינה ציטטה גורמים בכירים כאומרים שהתאונה אירעה בחרטום הצוללת.

המשחתת הרוסית "אדמירל טריביוטס" העניקה לצוללת סיוע ופינתה כמה מאנשי הצוות הפצועים לנמל. המשחתת ממוקמת בדרך כלל בוולדיווסטוק, הנמל המרכזי של מזרח רוסיה, כך לפי כלי התקשורת ברוסיה. נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב דווח על האירוע, והורה למשרד ההגנה הרוסי לפתוח בחקירה מלאה של התאונה.

חיל הים הרוסי סבל בשנים האחרונות משרשרת תאונות קטלניות, בהן אובדן הצוללת הגרעינית "קורסק" באוגוסט 2000, כאשר כל 118 המלחים שהיו על הסיפון נהרגו. באוגוסט 2005 חולצו שבעה מלחים רוסים על ידי צוות בריטי לאחר שהיו לכודים במשך שלושה ימים בצוללת מדגם AS-28 באוקינוס השקט עם אספקת אוויר הולכת ומצטמצמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully