וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא ארה"ב בעיראק הותקף בפלוג'ה

12.2.2004 / 17:58

הגנרל ג'ון אביזייד לא נפגע בהתקפה הכבדה על המוצב בו ביקר. המורדים, שירו לעברו רקטות אר.פי.ג'י, הצליחו להימלט. בארה"ב חוששים: התוקפים ידעו על ביקורו של הגנרל

מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, הגנרל ג'ון אביזייד, נקלע להתקפה של מורדים עיראקים על המוצב בו ביקר בעיר פלוג'ה. אביזייד לא נפגע, וגם מבין החיילים האמריקאים והעיראקים במוצב לא היו נפגעים.

סוכנות אי.פי. מוסרת כי מיד לאחר שהשיירה של אביזייד נכנסה למוצב, הוא הותקף בשלוש רקטות אר.פי.ג'י ובאש מנשק קל. אחד התוקפים התבצר על גג של מסגד סמוך, משם ירה לעבר האמריקאים. החיילים האמריקאים והעיראקים במוצב לא הצליחו, ככל הנראה, ללכוד את התוקפים.

לאחר המתקפה, ביטל אביזייד את תוכניתו לערוך סיור רגלי בעיר פלוג'ה. אביזייד סיים היום את ביקורו בעיראק וטס לעמאן, כמתוכנן. כששב לבסיס האמריקאי באזור אמר אביזייד לעיתונאי כי "זה אזור שבו יש כמה אלמנטים שעדיין תומכים בשלטון הקודם ורוצים להילחם".

בשלב זה לא ברור אם ההתקפה כוונה נגד הגנרל או שמדובר בצירוף מקרים, אולם בוושינגטון מעריכים כי ייתכן שהמורדים קיבלו מידע מוקדם על ביקורו. קצין בצבא ארה"ב בעיראק, לעומת זאת, ציין כי ירי רקטות אר.פי.ג'י אינו ארוע חריג בפלוג'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully