וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב יצחקי: "פועלים בכל החזיתות נגד משפחות הפשע"

ראש אגף החקירות בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו אמר לוואלה! חדשות כי המשטרה מרכזת את כל מאמציה למלחמה נגד הפשע המאורגן: "אנחנו בפוקוס רציני על הארגונים"

מערכת וואלה!

"אנחנו בפוקוס רציני על משפחות הפשע, ואתם שומעים כמעט מדי יום על תקיפות שלנו מכל החזיתות נגד מנהלי הארגונים", כך אמר היום (שני) ראש אגף החקירות במשטרה, מני יצחקי, בראיון ראשון בתפקיד לוואלה! חדשות.

כשנשאל יצחקי על דבריו בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז, שלפיהם המשטרה קיימה 1,777 האזנות סתר לאזרחים, ענה יצחקי כי ביחס למדינות דמוקרטיות מדובר במספר נמוך. "אנחנו מאזינים לכל מי שעבר על החוק בעבירות של פשע, ובעיקר פשע חמור", אמר יצחקי, וציין כי האזנות נעשו גם לאנשי ציבור.

בדבריו התייחס גם לפרשות שבמרכזן עומדים העיתונאים עמנואל רוזן ושרון גל. ראש אגף החקירות הביע תקוותו כי הסיום בשתי הפרשות יסתיים בהקדם.

מני יצחקי מור שמעוני וינון מגל בוועידת המשפט. בן קלמר
1,777 האזנות סתר בימים אלה. מני יצחקי משמאל) במהלך הראיון המיוחד/בן קלמר

ניצב מני יצחקי השתתף מוקדם יותר הפאנל החמישי של ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז ואתר וואלה! חדשות. יצחקי אמר בפאנל כי לדעתו מספר ההאזנות בפועל שאותן מבצעת המשטרה הוא מועט. זאת, משום שלדבריו, בסך הכל נפתחים בישראל 40 אלף תיקים פליליים בשנה, מתוכם 30 אלף מורשעים ורק במיעוטם, 1,777 כאמור, מופעלות האזנות סתר. "אנחנו מאזינים היכן שנדרש", אמר יצחקי. "האחריות שלנו היא על ביטחון הציבור ואנחנו אחראים על כך שהפרטיות תישמר מפני אלה שחודרים להם לפרטיות".

עוד אמר יצחקי: "אם אנחנו מאזינים לחקירה זו או אחרת אני רוצה לומר שמתוך מספר מקרי ההאזנות, התהליך הוא תהליך סגור שמגיע מהמפקד בתחנה או במרחב עד לנשיא בית המשפט וליועץ המשפטי לממשלה. המגבלות שיש עלינו הביאו אותנו למספרים נמוכים שאינם מספיקים. זה אחד הכלים שאנחנו צריכים אותם כדי למנוע שוד זקנים או הברחות סמים מחו"ל. כדי להביא ראיות מבית המשפט אני צריך ראיות מוחשיות שיאפשרו לי להפליל סוחרי סמים".

בוועידה השתתף גם עורך הדין אבי עמירם שהתייחס לנושא ההאזנות. "ברגע שניצב יצחקי נותן הוראה להקליט, מי שמאזין שומע את כל השיחות ואסור לו לעצור את ההקלטה", הסביר. "ברגע שהוא מאזין ללקוח שלי מדבר איתי, הוא מאזין לשיחה חסויה. הוא יכול להאזין לכל הסיפורים האישיים. ככל שהוא יהיה יותר רם דרג, נקבל יותר עסיסיות. אנחנו לא יודעים מה מידת ההדלפה של המאזין. לדוגמא, מי הפיץ את התמונות של האישה שבותרה והושמה במזוודה". לדבריו, "לכן, הבקרה, עם כל הכבוד, של בית המשפט נותנת את השרביט למשטרה. אחר כך מתחיל שלב הסינון של מה שמועבר לסנגוריה. לכן כולם מואזנים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זהבה גלאון בוועידת המשפט- פאנל בנושא האח הגדול. בן קלמר
גם היא משתתפת בדיון. זהבה גלאון/בן קלמר

את המושב הנחו פרשן וואלה! חדשות לענייני ערבים, אבי יששכרוף, והכתב הפלילי של ערוץ 10, דורון הרמן. יו"ר המושב, האחרון מתוך חמישה בסך הכול שהתקיימו היום, הוא אלוף במילואים דני רוטשילד, שכיהן בעבר כראש חטיבת המחקר באמ"ן ומתאם הפעולות בשטחים, ולצדו גם ניצב יצחקי.

כמו כן, השתתפו בפאנל שר האנרגיה והמים, פיתוח הנגב והגליל ושיתוף הפעולה האזורי, סילבן שלום; יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון; יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ דוד רותם; יו"ר סיעת חד"ש, ח"כ חנא סוייד; וראש לשכת עורכי הדין בישראל לשעבר, עורך הדין יורי גיא-ירון. במהלך הדיון אמר סוויד: "קל להאזין למיעוטים בישראל. אני כח"כ ערבי הנחת העבודה שלי שמאזינים לי. המייל, הרכב, הכל תחת מעקב. לאו דווקא המשטרה". ח"כ רותם אמר: "צריך לזכור שאנחנו נמצאים במשינה שיש בה מלחמה בפשע המאורגן. ויש להפעיל את כל האמצעים. אם כתוצאה מזה מאזינים לעורכי דין אני לא נופל מהכיסא".

כאמור, מדובר במושב האחרון מתוך חמישה שישודרו במלואם בוואלה! חדשות לאורך כל היום. בכינוס ישתתפו בכירים במערכת המשפט, שרים וחברי כנסת וחוקרי משטרה בכירים. היום יינעל בשעה 16:30 בטקס פתיחת שנת המשפט, בהשתתפות שרת המשפטים, ציפי לבני, נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, פרקליט המדינה, משה לדור והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully