וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מקיין חדר לסוריה ונפגש עם מנהיגי מורדים

28.5.2013 / 0:17

דובר המועמד לשעבר לנשיאות ארצות הברית אישר כי נכנס למדינה דרך טורקיה ושהה בה כמה שעות. ה"דיילי ביסט" דיווח כי המורדים ביקשו ממנו תמיכה אמריקנית שתתבטא בחימושם

הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין ערך אתמול (שני) ביקור פתע בסוריה ונפגש עם כמה מראשי ההתנגדות לנשיא, בשאר אסד - כך הודיע דוברו של מקיין. הסנאטור האמריקני שהפסיד בבחירות לנשיאות ארה"ב לברק אובמה ב-2008 תומך בחימוש המורדים הסורים הנאבקים זה יותר משנתיים להפלת המשטר בדמשק.

הסנאטור ג'ון מקיין מבקר חיילים אמריקנים המוצבים בטורקיה, בתום ביקורו בסוריה. רויטרס
מקיין מבקר חיילים אמריקנים המוצבים בטורקיה, לאחר ביקורו בסוריה/רויטרס

הדובר סירב לפרט אודות פרטי הפגישה שקיים מקיין עם המורדים. הוא אישר דיווח ב"דיילי ביסט" לפיו מקיין נכנס לסוריה דרך טורקיה ושהה במדינה במשך מספר שעות. על פי הדיווח מקיין הוא האמריקני הבכיר ביותר שביקר במדינה מאז פרוץ מלחמת האזרחים. הוא נפגש עם הגנרל סאלם אידריס, מנהיג צבא סוריה החופשית.

מקיין פגש גם מנהיגים נוספים של המורדים אשר נסעו במיוחד למקום הימצאו בסוריה כדי לפגוש בו. עוד דווח ב"דיילי ביסט" כי בפגישתם עם מקיין, מנהיגי המורדים הדגישו את הצורך בתמיכה אמריקנית שתבוא לידי ביטוי באספקת נשק. הם גם קראו לתקיפה אווירית נגד משטר אסד.

מורדים בעיר קוסייר, סוריה. מאי 2013. AP
המורדים ביקשו שארה"ב תתקוף את סוריה אווירית. מורדים סורים בעיר קוסייר/AP

מקיין בן ה-77 הוא הסנאטור המייצג את אריזונה בסנאט. הפוליטיקאי הוותיק אינו זר לאזורי מלחמה. מקיין, שנולד למשפחה בעלת עבר צבאי מפואר, שירת כטייס במלחמת ויאטנם, נפצע קשה לאחר שמטוסו הופל, היה שבוי ועבר עינויים. ב-2002 תמך ביציאה למלחמה בעיראק ובהמשך להגדלת מצבת הכוחות האמריקנים.

במקביל לאישור על ביקורו של מקיין, הודיע אמש שר החוץ האוסטרי מיכאל שפינדלגר כי שרי החוץ של האיחוד האירופי לא הגיעו להסכמה ביניהם על הסרת האמברגו על חימוש המורדים, בה דנו היום בכינוס שקיימו בבריסל בירת בלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully