וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המפגינים מחכים לסיוע בינלאומי, עשרות נהרגו

ניר יהב

28.10.2011 / 16:48

37 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורי ביום דמים נוסף במדינה. הצבא נפרש בכוננות מוגברת בערים המרכזיות. במקביל, ממשיכים המפגינים לקרוא להטלת סגר אווירי על סוריה

יום דמים בסוריה: רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה אחר הצהריים (שישי) כי 37 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים במהלך הפגנות מחאה נגד משטרו של בשאר אסד שנערכו היום ברחבי סוריה. רוב ההרוגים – מעל עשרים - הם תושבי מחוז חומס. המפגינים מסרו עוד כי 50 חיילים, ביניהם קצין בדרגה המקבילה לתת-אלוף, ערקו מצבא סוריה והצטרפו למפגינים בחומס.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות
סוריה: מפגינים שבתו, 9 חיילים נהרגו מפגיעת רקטה
דו”ח אמנסטי: בתי החולים בסוריה משמשים לעינויים
ארה"ב השיבה השגריר מסוריה: "מאיימים על חייו"

עשרות אלפי בני אדם הפגינו בסוריה נגד בשאר אסד. רויטרס
50 חיילים, ביניהם קצין בדרגה המקבילה לתת-אלוף, ערקו מצבא סוריה והצטרפו למפגינים בחומס/רויטרס

ההפגנות ברחבי המדינה נערכות היום בסימן "יום השישי של המצור האווירי". המפגינים הרבים נענו לקריאות ברשתות החברתיות ויצאו להפגין לאחר תפילות יום השישי. הם קראו לקהילה הבינלאומית לסייע בהפלת המשטר של הנשיא בשאר אסד, להטיל מצור אווירי על סוריה ולהגן על אזרחי סוריה. ההפגנות פרצו למרות ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון ברחבי הערים. באזור ריף דמשק, לדוגמא, הטילו הכוחות הסורים סגר על המסגדים והציבו מחסומים במחוז.

במחוז חוראן פעלו בריונים מטעם השלטונות ורדפו אחר האזרחים שיצאו להפגין או שהתכוונו לצאת להפגין. גם ביתר המחוזות הורגשה נוכחות מוגברת של כוחות הביטחון.
אתמול נהרגו 27 מפגינים מאש כוחות הביטחון, מתוכם שלושה ילדים: 11 מתוכם נהרגו באזור חמה, שבעה בחומס, שלושה באדלב, שניים בדרעא ושניים נוספים בלאטקייה.

תושבי ערים רבות בסוריה הכריזו ביום רביעי האחרון על שביתה, במחאה על האלימות שמפעיל נגדם משטרו של הנשיא אסד. ההחלטה לשבות מגיעה על רקע ביקורה של משלחת הליגה הערבית שנחתה באותו יום במדינה. המשלחת, בהנהגת ראש ממשלת קטאר, נפגשה עם אסד, במטרה לתווך בין הממשל לאופוזיציה. אנשי האופוזיציה, מצדם, כבר הודיעו כי לא יקיימו דיאלוג עם המשטר כל עוד הוא "מבצע פעולות צבאיות נגד המפגינים".

עדי ראייה מהעיר חומס דיווחו כי בתגובה על השביתה שיגרו כוחות הביטחון הסורים פגזים לעבר הבתים, וירו ללא הבחנה אש חיה ברחובות העיר. לפי דיווחים נוספים, כנופיות של בריונים הכפופים לשלטון ירו לעבר הבתים כדי להפחידם ולאלצם לפתוח את החנויות למרות השביתה שעליהם הכריזו בחומס.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully