וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ המצרי: על ישראל לנצל רוחות השינוי באזור

ניר יהב

19.5.2011 / 20:13

שר החוץ המצרי נביל אל-ערבי נפגש עם יעקב פרי וחברי משלחת "ישראל יוזמת" ואמר להם כי "מבחינת מצרים, אין חלופה לשלום. מצרים מחוייבת להסכם השלום עם ישראל ולתהליך עצמו"

בכירי "ישראל יוזמת" נפגשו היום (חמישי) עם שר החוץ המצרי ומזכ"ל הליגה הערבית המיועד נביל אל-ערבי במשרד החוץ בקהיר, והציגו בפניו את יוזמת השלום שהם מקדמים, ובמסגרתה יש צורך לקדם הסדר שלום אזורי על בסיס יוזמת השלום הערבית. במהלך הפגישה אמר אל-ערבי כי "מבחינת מצרים, אין חלופה לשלום. מצרים מחוייבת להסכם השלום עם ישראל ולתהליך עצמו".

בהתייחסו לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני אמר: "פתרון הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים הוא מפתח להגעה להסכם שלום אזורי. אני מאמין גדול בערוצים חשאיים, אשר הוכיחו עצמם כיעילים יותר להתקדמות בערוץ המדיני. על הציבור והממשלה בישראל להבין שעליהם לנצל את רוחות השינוי והדמוקרטיזציה שנושבות במדינות ערב על מנת להגיע להסדר שלום".

אל-ערבי מתח ביקורת על ישראל באמרו: "ממשלת ישראל אינה עושה די בשביל לקדם את תהליך השלום. רק לחץ גדול יותר מצד הציבור הישראלי יגרום לממשלת ישראל לשוב לשולחן המשא ומתן". על יוזמת השלום שהציגו בכירי 'ישראל יוזמת' אמר: "היוזמה מבטאת שאיפה משותפת להגיע להסכם שלום. לא פחות מכך, חשוב לשכנע את הציבור הישראלי לגבי חשיבות ההגעה לשלום עם הפלסטינים ועם האומה הערבית בכלל".

יעקב פרי, ראש המשלחת מטעם 'ישראל יוזמת' אמר בתום הפגישה: "אנו מקווים כי מסרי השלום שנשמעו בפגישתנו עם שר החוץ המצרי תעודד את ההנהגה הישראלית ליזום מהלך מדיני". בנוסף קרא למצרים לנצל את מעמדה כדי לפעול לשחרור גלעד שליט. שגריר ישראל לשעבר באו"ם דני גילרמן אמר: "אנחנו מאמינים שהשלום בין ישראל למצרים הוא נכס אסטרטגי לשתי המדינות, והוא צריך להוות מודל עבור יחסי ישראל עם מדינות ערב נוספות".

לפניות לכתב- nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully