וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה ולבנון מגנות את "פשעי ישראל הברבריים"

15.5.2011 / 17:55

בעקבות תקריות "יום הנכבה" שבמהלכן נורו מסתננים בגבולות, מאשימים הן בדמשק והן בביירות את צה"ל בהרג מכוון של "מפגינים שקטים", וקוראים לקהילה הבינלאומית להעמיד את ישראל לדין

רויטרס

(צילום: הטלוויזיה הסורית, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בישראל עדיין מתחקרים את האירועים האלימים שהתרחשו היום (ראשון) בגבולות הצפון סביב "יום הנכבה", אך בסוריה ולבנון כבר הגיעו למסקנות חותכות - ישראל היא אשמה. משרד החוץ בדמשק גינה אחר-הצהריים את "המעשים הנפשעים" של ישראל, שהסתיימו במותם של כמה אזרחים סורים - בין אחד לעשרה, לפי דיווחים שונים - שפרצו לשטח ישראל ברמת הגולן. גם בביירות, גינה ראש ממשלת לבנון את "הפשעים הברבריים" של ישראל, שגרמו לטענתו למותם של בין שישה לעשרה לבנונים.

בתגובה לאירוע במג'דל שמס, שם נורו על ידי צה"ל עשרות סורים ממוצא פלסטיני שחצו את הגבול מסוריה, הודיע משרד החוץ הסורי, על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית SANA, כי הוא דורש מהקהילה הבינלאומית למצוא את ישראל אחראית לשפיכות הדמים.

גם בלבנון מיהרו להפנות אצבעות מאשימות לעבר ירושלים, בעקבות תקרית הגבול הבוקר סמוך לכפר מארון א-ראס, שבמהלכה נורו למוות כמה אזרחים לבנונים. בצה"ל אמנם העריכו כי הם נהרגו מאש חיילי צבא לבנון, שביקשו למנוע מהם להתקדם לעבר ישראל - אך שלטונות לבנון טוענים אחרת.

ראש ממשלת המעבר בלבנון, סעד אל-חרירי, אמר אחר הצהריים כי "ירי צה"ל לעבר הלבנונים שהפגינו בשקט בדרום לבנון הוא מתקפה קשה ובלתי מקובלת". אל-חרירי קרא לקהילה הבינלאומית ולכוחות יוניפי"ל של האו"ם הפרושים בדרום לבנון להעמיד לדין את ישראל "על הפשע שביצעה כשירתה בברבריות לעבר הלבנונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully