וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: הירי בוצע בשוגג, צה"ל: תקלה חמורה

יהושע בריינר וניר יהב

24.4.2011 / 14:04

בצה"ל אמרו כי ירי השוטרים הפלסטינים במתפללים היהודים הוא אירוע חמור. ברשות טענו כי הירי בוצע בשוגג, וכי השוטרים זומנו להעיד, אך לא נעצרו. ובינתיים: פעולות 'תג מחיר' בגדה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

תחקיר ראשוני שערכה היום (ראשון) אוגדת איו"ש של צה"ל, שולל את טענות השוטרים הפלסטינים לפיהן המתפללים היהודים שנורו בקבר יוסף ניסו לדרוס אותם. מהתחקיר עולה כי המתפללים שהו מספר דקות בקבר, ואז השוטרים הפלסטינים קראו להם לצאת ממנו. כשיצאו, החלו המתפללים במנוסה וניסו להתחמק ממחסום פלסטיני. בעקבות כך, השוטרים ירו לאוויר ואז לעבר רכבם של המתפללים.

גורם בכיר בפיקוד מרכז אמר: "גם הפלסטינים רואים באירוע הזה תקלה חמורה וירי שגוי של השוטרים. הרשות הפלסטינית עצרה ארבעה שוטרים פלסטינים לחקירה. הועבר מסר למנגנוני הביטחון שבצה"ל רואים את האירוע בחומרה רבה". הגורם הוסיף כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים מצויים "במבוכה רבה".

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה, הגנרל עדנאן דמירי, הכחיש את הדיווחים לפיהם הפלסטינים עצרו שוטרים פלסטינים בחשד שביצעו את הירי לעבר המתפללים היהודים הבוקר בשכם. "השוטרים הפלסטינים שהיו במקום זומנו לתשאול כדי לברר מה ראו במהלך האירוע", אמר. דמירי אישר כי הוקמה ועדת חקירה פלסטינית לבדיקת נסיבות האירוע, שפועלת בתיאום עם ישראל וארה"ב. גורמים פלסטינים נוספים אמרו כי הכוח פתח באש "בשוגג".

"מקווים שתהיה הימנעות מהתפרעויות"

בעקבות האירוע, המתנחלים ביצעו על פי החשד מספר פעולות "תג מחיר" בכפר חווארה ובמסגרתן יידו אבנים לעבר בתי פלסטינים הציתו מכוניות וניפצו שמשות של 20 מכוניות.

מקורות פלסטינים דיווחו כי בעקבות יידוי האבנים נפצע באורח בינוני ילד בן 13 בשם יזן אל-חיט ופונה לבית החולים. שני בני אדם נוספים נפצעו. "אנחנו למודי ניסיון עם אירועי תג מחיר. הצבנו כוחות צה"ל ומג"ב בנקודות החיכוך הבעייתיות ואנו מקווים שתהיה הימנעות מהתפרעויות מיותרות", אמר בנושא הקצין הבכיר מפיקוד מרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully