וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: בוטל הצו שמונע את הסגרת השופט דן כהן

גלעד גרוסמן

7.12.2010 / 20:26

בימ"ש בפרו ביטל את הצו שמונע את הסגרתו של השופט דן כהן. כהן חשוד בעבירות של שוחד ומרמה בעת שכיהן כחבר דירקטוריון חברת החשמל. הסגרתו הסופית דרושה אישור של הדרג המדיני בלימה

בית משפט בפרו ביטל אתמול (שני) את הצו שמנע את הסגרתו לישראל של השופט לשעבר דן כהן, הנאשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כעת עוברת ההחלטה לידי הדרג המדיני בפרו, שאמור להחליט סופית בשאלת ההסגרה.

כהן, בן 68, כיהן בסוף שנות ה-70 כשופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ולאחר מספר שנים פרש מהשיפוט ופתח משרד עורכי דין עצמאי משגשג. הוא ייצג שורה של אנשי עסקים, אנשי משטרה ופוליטיקאים, ובתו היה נשואה לבנו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק. ב-2003 הוא נחקר ביחס לחשדות בנוגע להתנהלותו כחבר דירקטוריון חברת החשמל. הוא הכחיש את החשדות נגדו, ובאוגוסט 2005, לאחר שנחקר פעמיים באזהרה ושמר על זכות השתיקה, טס לפרו.

ביולי אשתקד הוגשה לפרו בקשת הסגרה, וכעבור כחודש נעצר כהן בבירה לימה. באוקטובר אשתקד אישר בית המשפט העליון בפרו את הסגרתו של כהן לישראל, אולם הוא עתר לבית משפט בערכאה נמוכה יותר להוציא צו "הביאס קורפוס", שמשמעותו שהסגרתו פוגעת בזכויותיו. הרכב של שלושה שופטים הוציא צו לבקשתו שמנע את הסגרתו. שופטי העליון בפרו, שכנגדם הוצא הצו, ערערו על ההחלטה.

נאשם שקיבל מיליונים וברח לפרו

שורה של שופטים דנו בערעור, ולבסוף, אתמול, קבע השופט השביעי שדן בערעור, כי הצו בטל. משמעות ההחלטה היא שהטיפול בהסגרתו של כהן יתחדש ויעבור כעת לדרג המדיני בפרו. משרד המשפטים במדינה צריך כעת להעביר את ההחלטה לידי נשיא המדינה, שחתימתו הכרחית עבור ההסגרה.

לפי כשנה הותר לפרסום כי בינואר אשתקד הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה של מחוז תל אביב כתב אישום נגד כהן בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בנוסף כהן נאשם גם בשיבוש הליכי משפט בעקבות בריחתו לפרו. כהן נאשם שקיבל מיליוני דולרים כדי שישפיע על חברי הדירקטוריון של חברת החשמל לרכוש קרקעות לחברות שונות וכן ללחוץ עליהם להעניק מכרז לרכישת טורבינות לחברת "סימונס" הגרמנית.

מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה נמסר, כי "מבדיקתנו עולה כי השופט השביעי בבית משפט המחוזי של לימה שדן בערעור, שהגישו שופטי ביהמ"ש העליון בפרו על צו ההביאס קורפוס שניתן בזמנו בעניינו של דן כהן, פסק אתמול שיש לקבל את הערעור ולבטל את הצו נגד ההחלטה להסגיר את דן כהן לישראל. החלטתו של השופט השביעי חשובה, כיוון שבסיכומו של דבר, שלושה שופטים פסקו שיש לקבל את הערעור והמשמעות היא ביטול הצו אשר מנע בשנה האחרונה את המשך הליך ההסגרה של דן כהן לישראל. על פי הדין בפרו הטיפול בתיק חוזר למשרד המשפטים הפרואני ומשם יועבר להחלטת הדרג המדיני בפרו המוסמך לחתום על צווי הסגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully