וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שב"כ ניסה להשיג מידע על שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2009 / 0:30

מפקד מנגנון ביטחון הפנים, הכפוף לממשלת חמאס ברצועת עזה, טען כי הצליח ניסיון של השב"כ להגיע לחייל החטוף גלעד שליט. המתווך הגרמני אמור לקבל בקהיר את תשובת חמאס למתווה העסקה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מקורות בחמאס דיווחו אמש (רביעי) כי המתווך הגרמני נמצא בקהיר וכי הוא ממתין לתשובתו הסופית של חמאס בנוגע לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. המקורות מסרו לסוכנות הידיעות האיטלקית כי תשובתו של חמאס להצעת המתווה של עסקת שליט תועבר "תוך שעות".

לדברי המקורות, "חמאס עומד על כך שבמסגרת העסקה ישוחררו גם בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ובכירי הזרוע הצבאית של חמאס שישראל מסרבת לשחרר. "חמאס יודיע למתווך הגרמני בשעות הקרובות מהי תשובתו להצעת המתווה של עסקת שליט, ולפי תשובת ישראל להצעה של חמאס יהיה ניתן לדעת מה יעלה בגורל העסקה", הוסיפו המקורות.

"סוכל ניסיון של השב"כ להגיע לשליט"

בכיר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק אמר בראיון לאתר האינטרנט של רשת "אל ג'זירה" כי "חמאס מעוניין להמשיך את המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט". הוא הכחיש את הדיווחים אתמול, לפיהם חמאס דחה את ההצעה הישראלית למתווה העסקה אך הבהיר כי ארגונו החליט להמשיך ולנהל מגעים בנושא.

א-רישק סרב למסור פרטים על ההצעה הישראלית למתווה העסקה או על הסתייגויותיו של חמאס מהצעה זו, אך אמר כי "חמאס ימשיך לנהל מגעים מול המתווך הגרמני בתקווה להשיג עסקה משביעת רצון שתוביל לשחרורם של האסירים הפלסטינים מכל הפלגים". הוא סיפר עוד כי ההתייעצויות בלשכה המדינית של חמאס שנערכו בדמשק נערכו מאז יום שני בערב.

בתוך כך, מפקד מנגנון ביטחון הפנים הכפוף לממשלת חמאס ברצועת עזה טען הערב כי הצליח לסכל ניסיון של השב"כ להגיע לחייל החטוף גלעד שליט הנמצא בשבי ברצועה. המפקד, אבו עבדאללה, סיפר לאתר "פאל-טיימס" כי אנשיו עצרו מספר פעילים לשעבר במנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בעזה בחשד שאספו מידע עבור ישראל בנוגע למקום הימצאו של שליט.

"השב"כ מעוניין להשיג מידע על מיקומו של שליט והוא מנסה לעשות זאת בדרכים רבות", אמר אבו עבדאללה. "המלחמה האחרונה הייתה חלק מהמאמצים לאתר היכן נמצא שליט ואף לנסות ולהגיע אליו". לדבריו, הפעילים שנעצרו שכרו בית ומכוניות בדרום הרצועה והתכוונו לחטוף מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ולהעבירו לישראל. "התכנית סוכלה ברגע האחרון", הוסיף.

עדכון ראשון: 8:57

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully