וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משטרת מומביי סיכנה חיי האורחים בטאג'"

טלי גולדשטין

21.12.2008 / 12:20

לטענת ניצולי המתקפה, המשטרה הורתה להם לצאת ממסתור לפני שהאזור היה נקי ממחבלים. "מניין ההרוגים היה יכול להיות גבוה יותר"

אורחי מלון הטאג' מאהל שבמומביי, היעד העיקרי למתקפת הטרור בחודש שעבר, אמרו לרשת BBC כי משטרת מומביי נתנה להם הוראות שעלולות היו להוביל לעוד אבדות בנפש. על פי אחד מהניצולים, שהסתתר בחדר בית המלון שלו עד יעבור זעם, כמה מהאורחים נורו ונהרגו על ידי החמושים לאחר שיצאו החוצה מחדריהם בהוראת המשטרה. לדבריו, המשטרה סברה באותו זמן כי האזור בטוח והרשתה לאנשים צאת החוצה, אך היתה זו טעות פטלית.

בכיר במשטרת מומביי, שהיה אחראי על מבצע החילוץ בטאג', הכחיש את הטענות שהועלו נגד שוטריו. במתקפת הטרור בקטלנית נהרגו 173 בני אדם ומאות נפצעו.

חזרה לשגרה

בתי המלון היוקרתיים הטאג' ואוברוי היוו שניים מהיעדים המרכזיים במתקפת הטרור בשל הפופולריות הגבוהה שלהם בקרב אורחים מערביים. המלונות ניזוקו בצורה קשה במתקפה אך היום (ראשון) נפתחו מחדש לציבור. בעלי מלון הטאג' אמרו כי "הפתיחה מחדש של הטאג' במהירות שכזו אך ללא פגיעה בפרטים הקטנים, מראה על הנחישות שלנו להנציח את כל החפים מפשע והאנשים האמיצים שאיבדו את חייהם במהלך התקפת הטרור הנפשעת". ראטאן טאטא, יושב ראש קבוצת העסקים ההודית טאטא, שבבעלותו מספר מלונות ואתרים בעלי ערך היסטורי בהודו נשבע "לבנות כל סנטימטר, ולהחזיר את הטאג' למלוא תפארתו".

כוחות אבטחה חמושים וכלבי גישוש הוצבו בשני המלונות. כמו כן, הותקנו בכניסה מכונות לייזר שיסרקו את חפצי האורחים הנכנסים.

הטענות המועלות כעת מתווספות לביקורת שנמתחה בזמן האחרון על תגובת המשטרה בעת המתקפה. רשויות מדינת מהארשטרה הודיעה כי היא חוקרת שני קצינים בכירים במשטרה שככל הנראה לא פעלו מבעוד מועד למרות שקיבלו התרעות לגבי פיגוע מתכונן במומביי. שר הפנים של מהארשטרה נטל על עצמו את האחריות והתפטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully