וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האסיר הפלסטיני: 11 אלף עצורים בישראל

יוני מנדל

17.4.2007 / 16:01

ברצועת עזה ובגדה מציינים היום את יום האסיר, בהשתתפות ח"כים ובכירים ברשות. הניה: ממשלת האחדות לא שוכחת את האסירים

ברחבי הרשות הפלסטינית ציינו היום את "יום האסיר". במהלכו קיימו התנועות הפוליטיות טקסים בערים מרכזיות בגדה המערבית וברצועת עזה, תוך קריאה לשחרורם של האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל. בטקסים הביעו הנואמים את תמיכתם במשפחות הפלסטיניות שיקיריהן עצורים.

במהלך היום נאם ראש הממשלה הפלסטיני [[איסמעיל הניה]] וציין שממשלת האחדות בראשה הוא עומד לא שוכחת את האסירים. בטקס אחר, של נציגי "היוזמה הלאומית הפלסטינית", חילקו נציגי התנועה פרחים למשפחות האסירים. הטקס המרכזי בעזה התקיים מול משרדי [[הצלב האדום]], תוך ניסיון להפעיל לחץ על הארגון להשקיע מאמצים נוספים כדי לסייע בשחרור האסירים.

ח"כ [[מוחמד ברכה]] (חד"ש) השתתף גם הוא בטקס לציון "יום האסיר" בטול-כרם. ברכה אמר בנאומו, כי "הוא מזדהה עם דאגתה של משפחת שליט לשלומו של גלעד, אולם יש לזכור שיותר מעשרת אלפים פלסטינים כלואים בבתי הכלא בישראל". "גם להם יש משפחות", אמר ברכה. הוא הוסיף ש"אם אולמרט אכן מעוניין בוועידת פסגה אזורית עליו להפגין רצון טוב ולשחרר אסירים".

900 "עצירים מנהליים"

לרגל היום פרסמו אמצעי התקשורת הפלסטינים נתונים סטטיסטיים אודות האסירים והעצירים הפלסטינים הכלואים בישראל. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי במהלך שש השנים שחלפו מאז פרוץ [[אינתיפאדת אל אקצה]], נעצרו או נאסרו לא פחות מ-42 אלף פלסטינים".

דו"ח של הארגון הפלסטיני "סעד לאסיר" פרסם, כי כ-11 אלף פלסטינים כלואים בבתי הכלא והמעצר בישראל. רוב האסירים, כ-9428, הם תושבי הגדה המערבית.

לפי הדו"ח כ-900 אסירים מצויים ב"[[מעצר מנהלי]]", שבמסגרתו יכולה המדינה להמשיך ולהחזיקם במעצר לתקופה ארוכה, ללא צורך בהבאתם בפני שופט. כמו כן עצורים בישראל כ-330 ילדים וכ-118 נשים.

הדו"ח גם מציין את פיזורם הגיאוגרפי של האסירים: בתי הכלא עם מספר הפלסטינים הגדול ביותר הם כלא מגידו, בו כלואים כ-1,366 אסירים, וכלא גלבוע בו כלואים כ-788 פלסטינים. בתי המעצר הצבאיים המאוכלסים ביותר הם קציעות, בו נמצאים כ-2,338 פלסטינים, ומחנה עופר, בו עצורים כ-900.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully