וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקנסה כי לא הסכימה למול את בנה - ועתרה לבג"ץ

גלעד גרוסמן

18.12.2013 / 18:12

האישה, תושבת נתניה בסכסוך גירושים, נקנסה בבית הדין הרבני ב-500 שקלים מדי יום - עד אשר תסכים לקיים ברית מילה, לה היא מתנגדת מטעמים הומניים. כעת הכדור בידיים של בג"ץ

ברית מילה. AP
כפייה בחסות הרבנות. ברית מילה/AP

האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים עתר היום (רביעי) לבג"ץ בשמה של אישה הנמצאת בסכסוך גירושין, בדרישה לבטל פסק דין של בית הדין הרבני הגדול, שקבע כי יש לחייב את האישה לאפשר לאבי בנה לבצע ברית מילה לבנם בן השנה. בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין מרסלה וולף ואביגדור פלדמן, נטען כי לבית הדין הרבני אין סמכות לדון בשאלת עריכתה של ברית המילה, בלי קשר לסוגיית ברית המילה כמצווה דתית.

כפייה בחסות הרבנות: סירבה למול את בנה - ותיקנס

בית הדין הרבני בנתניה פסק כי האישה, תושבת נתניה,תיקנס ב-3,500 שקלים במידה שלא תמלא אחר פסיקת בית הדין הרבני בתוך שבוע ימים. עתירתה נדחתה לפני כחודש בבית הדין הרבני הגדול בירושלים, ובנוסף נקבע כי תיאלץ לשלם קנס בסך 500 שקלים עבור כל יום שבו לא תמול את בנה. "ההנמקות שבפסק הדין חסרות בסיס משפטי ממשי", אמרה לוואלה! חדשות עו"ד מרסלה וולף, שמייצגת את האם, לאחר דחיית העתירה.

הדיינים משוכנעים: "הסמכות בידינו"

האם, שנמצאת בהליך גירושים מבעלה, הביעה התנגדותה לברית המילה בשל הסכנות הבריאותיות הקיימות בהליך, ועצם הפגיעה הפיזית בגופו של הרך הנולד. אלא שאביו של התינוק דרש את קיום הברית, ופנה לבית הדין הרבני - שם נפסק כי ההחלטה אינה בידי אמו של התינוק, אלא בידי הדיינים.

"הסמכות בנושא זה מסורה בידינו", קבעו הדיינים, "מאחר שכל יסוד בניין חינוכו של הקטין תלוי ועומד הוא בעריכת ברית המילה, הרי שדברי האם שלפיהם אין לברית המילה קשר לעניין החינוך של הקטין - מופרכים ודחויים הם", הוסיפו הדיינים בנתניה. כשניסתה לערער לבית הדין בירושלים נתקלה האם באטימות זהה, שם תהו הדיינים: "כיצד יתקבל בעולם שגם כאן נושא המילה נתון לשיקולו של אדם לפי תפיסתו?". "לא יעלה על הדעת שעניין ברית המילה וקיומה יינטל מחכמי ישראל. לא תהיה כזאת חס וחלילה בישראל", קבעו.

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, מסר הערב בתגובה: "פרשת ברית המילה" היא הוכחה נוספת עד כמה חשוב לבטל את המונופול שיש לבתי הדין הרבניים בנושא הנישואין והגירושין ואת 'מרוץ הסמכויות' הנוצר בנושאים נילווים לגירושין, שעתה גלש גם לברית המילה". עוד אמר רגב: "הגיע הזמן שבני זוג שרוצים בכך יוכלו להתחתן ולהתגרש בצורה אזרחית או דתית ליברלית על פי ערכיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully