וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור: "כשמתקרבים לבחירות, נזהרים מפתיחת חקירות"

גלעד גרוסמן

26.8.2013 / 12:00

המושב השלישי של ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב והמרכז ואתר וואלה! חדשות דן בגורמים לחקירות המרובות נגד ראשי ערים. גם מבקר המדינה משתתף. צפו בשידור חי

מערכת וואלה!

עשרות ראשי ערים תחת חקירה – נגד רבים מהם גם מוגש כתב אישום – מה הסיבה לכך? באחרונה הודיע ראש עיריית רמת גן, צבי בר, כי לא יתמודד לכהונה נוספת, בצל כתב אישום שהוגש נגדו על עבירות שחיתות. באחרונה נעצרו גם ראש עיריית חדרה, בחשד לעבירות שוחד והלבנות הון, וכמוהו גם ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, וראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד. כתב אישום הוגש בגין עבירות שחיתות גם נגד ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, בכפוף לשימוע – ובסך הכל נתפסות הרשויות המקומיות כגוף המרכז תחתיו שחיתות מרובה. האם התרומות הכספיות הן מרכיב עיקרי בכך? הפאנל השלישי של ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז ואתר וואלה! חדשות ינסה לתת תשובות לשאלות הללו.

בשעה זו מתקיים הפאנל השלישי של הוועידה המסורתית, המתקיימת השנה בחסות אתר וואלה! חדשות במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב, תחת הכותרת "ראשי ערים בישראל תחת חקירה – הזיקה בין תרומות כספיות לשחיתות". את המושב מנחה הפרשנית הפוליטית מזל מועלם. יו"ר המושב, השלישי מתוך חמישה בסך הכול היום, היא עורכת הדין רויטל סויד, יו"ר משותפת של הוועדה לעניינים פליליים במחוז תל אביב והמרכז.

בין הדוברים בפאנל היה גם פרקליט המדינה, משה לדור, שאמר: "הכלל, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, הוא שאיננו מתערבים בפוליטיקה אלא אם כן אנו מזהים שמגמה בלתי ראויה". עוד אמר לדור: "לפני כשנה, הנחיתי להזדרז בהגשת כתבי אישום בתחום המונציפלי במידת הצורך. אני מניח שאם היינו מעכבים היו טוענים שזאת התערבות בבחירות". לדור הוסיף: "כשמתקרבים לבחירות, נזהרים מפתיחת חקירות".

מלבד לדור משתתף בדיון גם מבקר המדינה יוסף שפירא. שפירא נשאל האם סביר שאדם יתמודד בבחירות למרות שהוגש נגדו כתב אישום, ואמר: "הציבור צריך לשפוט אותו". על תרומות למועמדים אמר שפירא: "התרומות למועמדים לבחירות הן כסף קטן, וגם די שקופות. ניתן בקלות לראות אם מי שתרם כסף למועמד קיבל אחכ טובת הנאה. הבעיה בשלטון המקומי מצטמצמת, ויש צרות אחרות". ומה הן אותן צרות? שפירא הסביר כי "לטעמי מקור הבעיה הוא במכרזים והתקשוריות. זה עובר כחוט השני בכל שנות הקדנציות ולא רק בנקודת הפתיחה של איסוף התרומות. לדעתי שם קבור הכלב".

סגן מפקד יחידת ההונאה הארצית במשטרה, נצ"מ ערן קמין, אמר בדיון: "לא צריך להכליל את נבחרי הציבור שעושים עבודה נאמנה למען אזרחי ישראל. הפשע המאורגן חודר לשלטון המקומי. יש שחיתות בשלטון המקומי. אנחנו מנסים להתייחס לדברים בצורה מאוד מדודה ורצינית ולאתר גורמים אינטרסנטים בכל מיני גופים. ארגוני פשיעה, משפחות פשע כאלה ואחרות, יצרו קשרים על פי החשד עם ראשי ערים מכהנים לטובת לקיחת משאבים של הרשות. יש הרבה כסף בשלטון המקומי". קמין הוסיף: "מתנהלות כעת גם חקירות סמויות וגם חקירות גלויות על שחיתות ראשי ערים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש עיריית רמת גן צבי בר בעת הקראת הדין בעניינו בבית המשפט המחוזי בת"א, פברואר 2013. דרור עינב
הציבור צריך לשפוט אותו? צבי בר/דרור עינב

בדיון השתתפו גם יו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אשר אקסלרד, ויו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי.

כאמור, מדובר במושב השלישי מתוך חמישה שישודרו במלואם בוואלה! חדשות לאורך כל היום. בכינוס ישתתפו בכירים במערכת המשפט, שרים וחברי כנסת וחוקרי משטרה בכירים. היום יינעל בשעה 16:30 בטקס פתיחת שנת המשפט, בהשתתפות שרת המשפטים, ציפי לבני, נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, פרקליט המדינה, משה לדור והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

לוח זמנים להמשך הוועידה:

14:30 - 16:00: סוביודיצה - עקרון פומביות ההליך המשפטי ויחסי הגומלין בין התקשורת לבית המשפט

14:30 – 16:00: מושב בנושא סוביודיצה – עיקרון פומביות ההליך המשפטי ויחסי הגומלין בין התקשורת לבית המשפט

14:30 – 16:00: מושב בנושא האח הגדול בישראל – הזכות לפרטיות אל מול ביטחון הציבור והאזנות הסתר

16:30: טקס פתיחת שנת המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully