וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רוסי: "המורדים בסוריה עלולים להביס את אסד"

13.12.2012 / 14:55

סגן שר החוץ והשליח למזרח התיכון ברוסיה אמר כי האופוזיציה נגד משטר אסד עלולה לנצח במלחמה, ואישר כי בידי ארצו תכנית לפינוי אזרחיה. "צריך לראות את העובדות מול עינינו"

רוח גבית ומפתיעה לאופוזיציה בסוריה: סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, המשמש כשליח הרוסי לענייני המזרח התיכון, אמר היום (חמישי) כי כוחות המורדים במדינה הערבית המסוכסכת צוברים כוח, וכי ייתכן שיגברו על כוחותיו של הנשיא בשאר וינצחו במלחמת האזרחים. בוגדנוב ציין גם כי ארצו מכינה תכנית לפינוי אזרחיה מסוריה, במקרה שיהיה צורך בכך.

"צריך לראות את העובדות שעומדות מול עינינו. המשטר והממשלה בסוריה מאבדים שליטה ביותר ויותר שטחים", צוטט סגן שר החוץ בתחנת RIA הרוסית. לצד זאת, לא שכח בוגדנוב להבהיר את העמדה הרוסית הקבועה, המצדדת במשטרו של אסד. "לצערנו, לא ניתן למנוע מהאופוזיציה הסורית לנצח במערכה", הוא צוטט כאומר.

אמירותיו של בוגדנוב מסגירות למעשה את העובדה שרוסיה מתכוננת לאפשרות לפיה המורדים יביסו את משטרו של בן הברית הסורי, ויסיימו בכך את העימותים האלימים שהחלו בחודש מרץ 2011 וגבו את חייהם של כ-40 אלף בני אדם. "אנחנו עוסקים בהכנות לפינוי מסוריה. יש ברשותנו מטוסי תובלה, ואנו יודעים היכן נמצאים אזרחינו", אמר בוגדנוב. הוא הדגיש כי ארצו תמשיך להתעקש על פתרון בדרכי שלום. כזכור, רוסיה הגנה על משטרו של אסד מפני גינוי במועצת הביטחון של האו"ם והתנגדה להפעלת הלחץ מצד מדינות המערב שנועד לסלק את אסד מארמון הנשיאות.

בתוך כך, דיווחה הבוקר רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" המזוהה עם ארגון חיזבאללה כי 16 בני אדם נהרגו ומעל ל-25 נפצעו, בהם נשים וילדים, בפיצוץ מכונית תופת בעיר קטאנה, הנמצאת כ-25 קילומטרים מדרום-מערב לבירה דמשק. קטאנה היא אחד המעוזים שבהם מנסה צבאו של הנשיא אסד להדוף את כוחות המורדים. אמש נהרגו חמישה בני אדם בסדרת פיצוצים שאירעה בכניסה לבניין משרד הפנים בבירה דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully