וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך מסוקי היסעור בצה"ל קורקע בשל נחיתת חירום

16.8.2012 / 10:04

מסוק תובלה כבד נחת אמש נחיתת חירום ליד תל נוף. על סיפונו היו 3 אנשי צוות. איש לא נפגע. מפקד החיל, אלוף אמיר אשל, הורה להפסיק מיד את כל הטיסות. ההערכה: תקלה ברוטור

מסוק יסעור של חיל האוויר נחת לפנות הבוקר (חמישי) נחיתת חירום סמוך לבסיס תל נוף במרכז הארץ, לאחר שהתעורר חשש לתקלה טכנית. מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה לקרקע את כל המסוקים מסוג זה עד שתושלם בדיקת התקלה.

צוות טכני מבסיס תל נוף נשלח למקום הנחיתה כדי לבחון את כלי הטיס. על סיפון המסוק היו שלושה אנשים, ואיש מהם לא נפגע בעת הנחיתה. גם איש על הקרקע לא נפגע. לגוף המסוק לא נגרם נזק. מהערכה ראשונה עולה כי מדובר בתקלה ברוטור.

מסוק היסעור 985 חוזר לפעילות. דובר צה"ל
מסוק תובלה מדגם יסעור/דובר צה"ל

מערך מסוקי היסעור בחיל האוויר, שרובו נקלט בשנות ה-70', עבר תהליך של בחינה מחודשת אשר במהלכו הוצאו משירות מסוקים מיושנים מאוד ובעלי תקלות טכניות רבות, וחלקם עברו השבחה כדי להאריך את חייהם עד לייסוד דור המסוקים הבא.

כמו כן, במלחמת לבנון השנייה איבד צה"ל מסוק יסעור, באירוע בו נהרגו חמישה אנשי צוות אוויר, בשל פגיעת טיל שנורה בידי חיזבאללה. ביולי 2010 התרסק מסוק יסעור במהלך אימון בהרי הקרפטים ברומניה ועמו נספו שישה אנשי צוות ומשקיף רומני. חודש לאחר מכן בחנו בחיל האוויר את סדר הכוחות והחליטו להחזיר לפעילות מבצעית את מסוק היסעור, שמספרו 985, בעקבות חוסר במסוקים.

מסוק היסעור, מתוצרת חברת "סיקורסקי" האמריקנית, נמצא בשימוש חיל האוויר מאז שנת 1969. מדובר באחד מכלי הטיס הוותיקים ביותר שעדיין נמצאים בשימוש החיל, ונחשב "סוס עבודה" אמין ביותר. יכולתו לשאת כמות גדולה של חיילים הפכה אותו לכלי חיוני כמעט בכל מלחמה.

(עדכון ראשון: 9:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully