וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לבטל הנצחת צבי בר במתחם הבורסה ברמת גן

גלעד גרוסמן

20.12.2011 / 15:30

תנועת אומ"ץ פנתה לבית המשפט לעניינים מינהליים בדרישה לבטל את ההחלטה לקרוא למתחם על שמו של ראש עיריית רמת גן, החשוד בקבלת שוחד של יותר משני מיליון שקלים

ביום חמישי הקרוב יתקיים טקס במתחם הבורסה ברמת גן, בו ייקרא המתחם על שמו של ראש עיריית רמת גן הוותיק, צבי בר. זאת למרות שכנגד בר מתנהלת חקירה בחשד לשוחד. היום (שלישי) עתרה תנועת אומ"ץ לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב בדרישה לבטל את ההחלטה.

בחודש אפריל השנה, הודיעה הפרקליטות על כוונתה להגיש כתב אישום נגד בר, החשוד שבין השנים 2003-2008 לקח שוחד בגובה של יותר משני מיליון שקלים מחמישה יזמי נדל"ן בעיר רמת גן ובמחוז תל אביב. כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע שייערך לבר. על פי החשד, היזמים שילמו לבר כדי שיקדם בעבורם פרויקטים נדל"ניים בהם יש להם אינטרסים כלכליים. במקביל להחלטת הפרקליטות הוקפאו נכסיו של בר, עוד לפני השימוע.

כל זאת לא הפריע למועצת העירייה להחליט לפני כשלושה שבועות לקרוא למתחם הבורסה בשם "קרית צבי בר - מרכז העסקים הבינלאומי". "קריאת מתחם הבורסה על שמו של בר בעיצומה של חקירה הינה בבחינת ביזוי וזילות של מערכת החוק והמשפט בישראל", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עורך הדין אבינועם מגן. בתוך כך, נכתב בעתירה כי "הציבור הנושא את עיניו אל פרנסיו, רואה כי בשעה שאיש ציבור נחקר ואף עומד בפני שימוע בדבר עבירות חמורות ביותר, רגע לפני ההכרעה בעניינו, הוא מבצע 'מחטף' וכיכר העיר מוכתרת בשמו".

בנוסף, הוזכרה דילמת הסרת פסלו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שהורשע באונס, ממשכן הנשיא ונאמר כי "כשמדובר באיש ציבור שההחלטה אם להגיש כתב אישום נגדו עומדת בפני הכרעה, אין כל דחיפות או בהילות למהר ולקרוא את מרכז העסקים על שמו. "מתחם הבורסה, בשמו הנוכחי, עומד על תילו זה למעלה מ-20 שנה. המתנה קצרה עד לסיום ההליכים נגד בר לא תגרום שום נזק", נכתב בעתירה.

באומ"ץ טוענים עוד כי ההחלטה לקרוא למתחם על שמו של בר התקבלה מבלי שניתנה לציבור הזדמנות להביע התנגדות, וכי לחברי המועצה נודע על הכוונה לבצע את המהלך רק יומיים לפני ישיבת המועצה בה התקבלה ההחלטה.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי "אין חולקין על תרומתו של ראש העיר, צבי בר, בהקמתו ובשגשוגו של מתחם הבורסה, והינו יותר מראוי שהמתחם ייקרא על שמו. יש להדגיש כי ראש העיר לא השתתף בדיון בוועדת השמות ובהחלטת מועצת העיר, וכן לא הופעל כל לחץ מאחר ואין לו שום חלק לא בעיתוי ולא בהחלטה". עוד נמסר מעיריית רמת גן כי "לראש העיר עומדת חזקת החפות ואף טרם הוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום. העירייה תיתן את תשובתה המפורטת בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully