וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערב יום כיפור: הושחתו בתי קברות ערביים ביפו

התקפה נוספת על ערביי ישראל. שני בתי קברות, מוסלמי ונוצרי-אורתודוקסי הושחתו ביפו והתגלו בערב יום כיפור. השייח' איברהים צרצור: "מנצלים את קוצר ידה של המשטרה לאתר הפושעים"

ימים ספורים לאחר הצתת המסגד ביישוב הבדואי בגליל טובא זנגריה, נראה שפעולות "תג המחיר" נגד ערביי ישראל ממשיכות: ביום שישי בערב, ערב יום כיפור, התגלו שני בתי קברות בעיר יפו, האחד מוסלמי והשני נוצרי שהושחתו. לא ברור אם המקרה אירע בערב החג, או מספר ימים קודם לכן. בין היתר, רוססו על הקברים כתובות כגון: "מוות לערבים", ו-"תג מחיר" ומספר קברים נופצו והושחתו. בנוסף, רוססה גם הכתובת GA02 המזוהה עם קבוצת האולסטראס של אוהדי מכבי חיפה. מקורות בארגון האוהדים "הקופים הירוקים", מסרו כי אינם יודעים על האירוע, וטענו כי המבצעים אינם שיייכים לארגון.

בתי הקברות שנפגעו הם בית הקברות המוסלמי קזחאנה ובית הקברות האורתודוקסי הסמוך לבית הקברות המוסלמי. משטרת מרחב יפתח פתחה בחקירה, ונבדקת כאמור אפשרות שהכתובות רוססו לפני ימים ספורים. הערב צפוייה להיערך ביפו הפגנה נגד פעולת ההשחתה.


עוד בנושא:
צעיר יהודי נעצר בחשד להצתת המסגד בגליל
זעם בטובא זנגריה: "ראש המועצה הכפיש אותנו"
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות

השחתת קברים ביפו יום כיפור 2011. פאנט
על הקברים רוססו כתובות כגון "מוות לערבים" ו-"תג מחיר"/פאנט

יו"ר מפלגת רע"מ-תע"ל, השייח' איברהים צרצור, גינה את "המשך המתקפות נגד המקומות הקדושים לאיסלם". לדבריו, הדבר הפך לנוהג בקרב "האספסוף היהודי", המנצלים, כלשונו, את קוצר ידה של המשטרה לאתר את הפושעים בעשרות מקרים דומים בעבר "כדי לבצע פשעים נגד הערבים והמוסלמים בפגיעה באדמות שלהם ובמקומות הקדושים שלהם".

היום בבוקר הגיעה משלחת של בכירים מיפו לבתי הקברות שהושחתו כדי לעמוד מקרוב על מה שאירע. מבין חברי המשלחת חבר מועצת עיריית ת"א-יפו אחמד משהראווי, ראש התנועה האיסלמית בעיר סלימאן סטל, מנהל המרכז היהודי-ערבי איברהים אבו שינדי והשייח' מוחמד אבו זיד. המשלחת דנה בדרכים שיש לנקוט כדי למנוע מעשים פרובוקטיביים שעלולים להצית אלימות בעיר.

השחתת קברים יום כיפור 2011. פאנט
הקברות שנפגעו הם בית הקברות המוסלמי קזחאנה ובית הקברות האורתודוקסי הסמוך לבית הקברות המוסלמי/פאנט

"קיימת תחושה שהממסד מתעלם ממעשים אלו", אמר משהראווי. "על המדינה ועל העומדים בראשה להתערב באופן מיידי. עליה להורות לנוגעים בדבר בצורה ברורה לשים קץ למעשים אלו ולדרוש מהמשטרה לנקוט בצעדים הנדרשים כדי לחשוף את האחראים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully