וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ערערה על עונשו של רוצח ענת פלינר

גלעד גרוסמן

7.9.2011 / 16:20

הקטין ת' הורשע שדקר למוות את עורכת הדין בביתה ונשלח ל-18 שנות מאסר. "העונש אינו הולם את חומרת המעשים", נכתב בערעור. פרקליטיו: "בטוחים שהעונש יוותר על כנו"

פרקליטות המדינה ערערה היום (רביעי) לבית משפט העליון על העונש שנגזר על ת', הקטין שהורשע ברצח עורכת הדין ענת פלינר לפני כחמש שנים וחצי. בפרקליטות מבקשים מבית המשפט להחמיר בעונשו של ת', שנידון בבית המשפט המחוזי בתל אביב לפני כחודש וחצי ל-18 שנות מאסר. "על אף שהוטל על המערער עונש מאסר לתקופה משמעותית, הרי שהעונש שהושת עליו בדעת הרוב אינו הולם את חומרת המעשים בהם הורשע, אינו מאזן נכונה בין שיקולי הענישה השונים, ואינו מעניק משקל ראוי למסוכנותו הבולטת של המשיב, כמו גם לצורך בהרחקתו מן החברה לתקופה ממושכת", נכתב בערעור.

ת', כיום בן 19, הורשע בכך שבאפריל 2006 החליט לבצע שוד באחד הבתים הסמוכים למקום מגוריו בשרון. בשעה 21:00 נטל זוג כפפות שחורות וסכין קומנדו שהיה שייך לאביו, יצא מביתו והלך לאורך אחד הרחובות. כאשר הגיע לבית משפחת פלינר, ניגש לדלת הכניסה ודפק עליה. ענת פלינר שאלה: "מי זה?", והוא השיב: "אני שכן". כאשר היא פתחה לו את הדלת ציווה עליה הנער לתת לו את כספה ולאחר מכן שלף את הסכין, דקר אותה פעמיים בבטנה ונמלט מהמקום כשהוא משאיר את נדן הסכין ליד הבית. את הסכין והכפפות זרק לפח אשפה סמוך. כתוצאה מהדקירה, נפצעה עורכת הדין בת ה-42 באורח קשה. ילדיה, ששהו בבית באותו הזמן הזעיקו את צוותי מגן דוד אדום שפינו את אמם לבית החולים, שם נקבע מותה.

עוד על רצח ענת פלינר
18 שנות מאסר לצעיר שרצח את עו"ד ענת פלינר
"הנאשם ברצח ענת פלינר אינו מפגר"
הורשע הנאשם ברצח עורכת הדין ענת פלינר
התפתחות בחקירת הרצח של עו"ד ענת פלינר

החשוד ברצח עו"ד ענת פלינר. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"העונש שהושת עליו בדעת הרוב אינו הולם את חומרת המעשים בהם הורשע". ת' הקטין שהורשע ברצח/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

במשך כשנתיים לא הצליחה המשטרה למצוא קצה חוט שיוביל לפענוח הפרשה. התפנית המפתיעה התרחשה במקרה לפני שנתיים וחצי. הרוצח נעצר לאחר שניסה לגנוב אופנוע ובדיקת DNA והתאמת תביעות אצבע קשרו אותו לרצח המזעזע. במהלך חקירתו אמר לשוטרים: "אני מרגיש הקלה ומזל שתפסתם אותי, כי נראה לי שהייתי עושה זאת שוב".

"רצח הוא רצח הוא רצח", כתב השופט שאול שוחט בגזר הדין. עם זאת הוא ציין כי הגיע למסקנה כי אין לגזור על ת' עונש מאסר עולם בשל העובדה שהוא היה קטין בעת ביצוע הרצח, העובדה שהביע חרטה, העובדה שהוא סובל מבעיות נפשיות וכן העובדה שחל שינוי בהתייחסותו אל המקרה ושהוא החל לגלות אמפתיה אל ילדיה של פלינר.

משפחתה של ענת פלינר בגזר דין של הרוצח ,יולי 2011. נמרוד סונדרס
בני משפחתה של פלינר בבית המשפט/נמרוד סונדרס

מנגד, סברה השופטת שרה דותן בדעת מיעוט כי יש לגזור על ת' 24 שנות מאסר. היא קבעה כי הבעיות השכליות והנפשיות של ת' אינן מספיקות לענישה מופחתת מה גם שהוכח שהוא מתפקד ללא עזרה "והניסיון להציגו כמי שאינו מסוגל לשרוך את נעליו או למצוא דרכו ללשכת הגיוס נכשל". היא הוסיפה, כי "לא אחת נקבע כי היותו של עבריין קטין אינה מקנה לו הגנה מפני ענישה ראויה והובהר כי עונש של מאסר עולם בעבירת רצח המבוצעת על ידי קטין הוא עונש ראוי ומידתי".

עורכי הדין משה ושירה מרוז, שמייצגים את ת', אמרו כי "פסק הדין במחוזי היה מנומק היטב ונסמך על ראיות ועדים, ולכן אנחנו סמוכים ובטוחים שהעונש שנגזר עליו יוותר על כנו".

יו"ר מרכז נגה לנפגעי עבירה, ד"ר דנה פוגץ', אמרה בתגובה לערעור כי "מרכז נגה מברך על החלטת המדינה לערער. לא ייתכן שמחיר חיי אדם בעבירת רצח יעמוד על 18 שנה בלבד, גם אם הרוצח הינו קטין. הענישה מטרתה לשקף את חומרת המעשה ואת ערכם של חיי אדם. ערך זה עולה על שנות מאסר בודדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully