וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת מואשמת שלקחה מסמכים סודיים על אירן

יהושע בריינר

10.10.2010 / 12:44

חיילת בשירות סדיר מואשמת בחריגה מסמכות תוך סיכון ביטחון המדינה, לאחר שלטענת הפרקליטות הצבאית היא לקחה ממשרדי המועצה לביטחון לאומי דיסק און קי, ובו מסמכים סודיים על הגרעין האירני. בחקירתה היא טענה כי רק רצתה לחשוף מחדלי אבטחה במשרד

חיילת צה"ל מואשמת בבית דין צבאי בחריגה מסמכות תוך סיכון ביטחון המדינה. לטענת הפרקליטות הצבאית, לפני כשנה הגיעה החיילת למתקן של המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) במרכז הארץ לצורך עבודות אחזקה במחשבים, הבחינה בדיסק און קי ולקחה אותו. לטענתה, היא לא ידעה מה מאוחסן בדיסק. אולם התברר כי אוחסנו בו כ-600 מסמכים, שחלקם סווגו כסודיים ביותר וכללו מידע בנוגע לפרויקט הגרעין של אירן.

לטענת הפרקליטות הצבאית, כשלוש שעות לאחר שהחיילת לקחה הדיסק, החלו במשרד של המועצה לביטחון לאומי לבדוק לאן הוא נעלם. עוד טוענים בפרקליטות, כי בחקירתה הודתה החיילת שלקחה את הדיסק, אולם היא החזירה אותו זמן קצר לאחר מכן. לטענתה, היא ביצעה את המעשה על מנת לחשוף את מחדל אבטחת המידע במשרד ואת העובדה שבתוך משרד כה סודי הכל חשוף לעיני כל. יצוין כי בידי הפרקליטות אין ראיות לכך שהחיילת עשתה שימוש בקבצים.

החיילת, המיוצגת על ידי עו"ד שי רודה, המשיכה בשירותה בצה"ל וכיום היא בדרגת סמלת. עד כה היא לא נשפטה על המעשה, ולדבריה היא כלל לא נחשפה כלל לתוכן המסמכים. עורך דינה בחר שלא להגיב בשלב למיוחס לה. מדובר צה"ל נמסר, כי "היות שמדובר בהליך תלוי ועומד לא ניתן להרחיב מעבר לפרטי האישום".

באפריל הותר לפרסום כי העיתונאית ענת קם נאשמת בעבירות של מסירת ידיעה סודית ללא סמכות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ובהחזקת מידע סודי. לפי כתב האישום שהוגש נגד קם, בת 23, ששירתה בצה"ל בתור פקידה בלשכת אלוף פיקוד המרכז דאז יאיר נוה, היא העבירה לאחר שחרורה מסמכים צבאיים סודיים לעיתונאי הארץ אורי בלאו.

בחיפוש בביתה נמצאו מאות מסמכים סודיים שנשמרו במחשבה האישי. בין השאר הם כללו, כך נטען, פקודות מבצע מטכ"ליות, פקודות מבצע של פיקוד מרכז ופרטים על פעילות מודיעינית, סדרי כוחות ותרגילי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully