וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכן" נוסף לפרלמן: "אתה נראה ילד טוב"

19.7.2010 / 7:00

לאחר פרסום ההקלטות שביצע חיים פרלמן, החשוד ברצח ארבעה פלסטינים, חושפים מקורביו הקלטה נוספת בה הוא משוחח עם אדם המכונה "סבג", לכאורה סוכן שב"כ. בהקלטות נשמע סבג מנסה להוציא מידע על פעולות פרלמן כנגד פלסטינים

הימין נגד השב"כ, סיבוב שני: אחרי שחשפו לכאורה את סוכן השב"כ "דדה", מקורביו של חיים פרלמן, החשוד ברצח ארבעה פלסטינים, חושפים הבוקר (שני) הקלטות נוספות כנגד איש שב"כ נוסף שניסה, לטענתם, לדובב את פרלמן. כזכור, פרלמן הועסק כמדביק מודעות בעיר אשקלון, כשמקורביו טוענים כי מעסיקיו היו אנשי שב"כ שניסו לדובב אותו להודות על מעשי הרצח.

בהתאם לכך, חושפים המקורבים לפרלמן הקלטות שביצע במהלך עבודתו, כאשר הדביק מודעות למופע קרקס ביוני האחרון. בהקלטות נשמע אדם המכונה "סבג", כאשר הוא מקיים עם פרלמן שיחות ארוכות. הפעם, בניגוד לשיחות המוקלטות שביצע פרלמן עם הסוכן, לכאורה, המכונה "דדה", מנסה סבג להוציא מפרלמן מידע על פעולותיו בשנים האחרונות כנגד פלסטינים, אולם לא מעלה בפניו הצעות כלשהן.

סבג, שהיה מעסיקו של פרלמן באותה תקופה, נהג לשוחח עימו במהלך נסיעותיהם המשותפות במסגרת העבודה ולהציג עצמו כאיש ימין. כך למשל, סיפר לו פרלמן באחת השיחות על מעצרו בשנת 2000 בגין תקיפת ערבי ושוטר, וכן על קטטה עם ערבי בה היה מעורב.

בתמלולי השיחות בין השניים, מתאר פרלמן לסבג אירוע בו היכה פלסטיני עד אובדן הכרה במהלך קטטה שאירעה בחברון. פרלמן סיפר לסוכן: "הוא היה ערבי, אני הייתי יהודי, ולא מצאנו אחד בעיני אחד השני. התפתח משהו גופני וזה נגמר בנוק-אאוט". סבג הגיב: "סיפרתי לי פעם קודמת שנתת לו בעיטה בראש", ופרלמן השיב לו: "אני? יכול להיות. קרה מקרה...". סבג המשיך ואמר: "היו כמה מקרים", ופרלמן השיב בניסיון התחמקות: "עזוב, מה יש לדבר עליי?".

"לדעתי על מכות לא נכנסים לכלא"

מתמלול השיחה עולה כי סבג המשיך ושאל את פרלמן: "תמיד הסתבכת ותפסו אותך? אתה עד כדי כך טיפש?", ואילו פרלמן השיב: "כשאתה הולך מכות עם ערבים בחברון יש שמה חיילים וצבא. שמע בסוף יושבים בבית סוהר קצת וחושבים", בתגובה מקשה סבג ושואל: "וזה היה שווה את זה?", ופרלמן השיב: "שווה? לא יודע".

בהמשך ממשיך הסוכן לנסות ולהוציא מפרלמן מידע נוסף על פעולותיו בעבר כנגד פלסטינים, ומספר לו עד כמה הבעיה של פלסטינים היוצאים עם נשים יהודיות הוא מצב בעייתי שמתפשט במדינה. בשיחה אחרת בין השניים נשמע סבג אומר לפרלמן: :"אם למכות אתה קורא שטויות אז זה מצוין. לדעתי על מכות לא נכנסים לכלא. יכול להיות שזה בגלל התקשורת וכל החרטה נכנסים לכלא. כמו אלה שקשקשו בחיפה (הגרפיטי במסגד בצפון-י.ב.). על מה עצרו? נו קשקשו אז מה קרה?". פרלמן משיב לסבג ואמר כי "חקירות שיחררו אותם". סבג מקשה ושואל את פרלמן: "מה יש לחקור?", ופרלמן אומר: "אז מישהו קשקש על מסגד".

בהמשך השיחה אומר סבג לפרלמן: "הערבים חושבים שהם גברים. בתל אביב הם מנסים להשתלב. אתה פתאום רואה אותם שם באוניברסיטה, לא מדברים בערבית, עומאר נהיה עומר. עבד נהיה עדי. הולכים עם ג'ל השיער. על מה הרשיעו אותך?", ופרלמן עונה: "מכות מכות. התזת גז מדמיע לפנים של בלש (סבג צוחק). הוא בא לעצור אותי אז חטף", ואילו סבג אומר בתגובה: "אבל אתה לא נראה כזה, אתה נראה ילד טוב כזה, עדין".

יש לציין כי בשב"כ אמרו עם פרסום ההקלטות הראשונות כי כל פעולות החקירה כנגד פרלמן בוצעו בשיתוף פרקליטות המדינה, וזאת על מנת לחזק את המידע בדבר מעורבותו במעשי רצח נגד פלסטינים. בשב"כ הודו כי ביצעו פגישות עם פרלמן וכן פעולות מודיעיניות אחרות במטרה להביא לעיבוי המידע נגדו, אולם הכחישו בתוקף כי היו ניסיונות להביא להדחתו לביצוע מעשים פליליים כלשהם. גורמים המקורבים לחקירה אומרים כי כל הפעולות כנגד פרלמן בוצעו בהתאם לחוק במסגרת החקירה נגדו.

בהקלטות הראשונות,אותן חשפו מקורביו של פרלמן לאחר מעצרו, נשמע הסוכן "דדה" כשהוא מנסה, לכאורה, להדיח את פרלמן לרצוח את ראש התנועה האיסלמית ראאד סלאח. פרלמן עצמו היה זה שהקליט את השיחות ולטענת מקורביו, לאחר שלשב"כ נודע על כך, הוחלט לעצור אותו בחשד לביצוע הדקירות הסדרתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully