וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: בן אליעזר פעל בניגוד להנחיות היועמ"ש

גלעד גרוסמן

24.11.2009 / 16:15

העמותה לקידום ממשל תקין ביקשה מבג"ץ להתערב בהחלטתו של היועמ"ש, שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד שר התמ"ת. השופטים דחו את העתירה, אך מתחו ביקורת על התנהלות השר

בג"ץ החליט היום (שלישי) שלא להתערב בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניינו של שרת התמ"ת בנימין בן אליעזר. מזוז החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד בן אליעזר, לאחר שעלה החשד כי השר ביצע עבירות של הפרת אמונים ושוחד לפי חוק בחירות לגופים ציבוריים, בזמן שכיהן כשר לתשתיות לאומיות.

העתירה בעניין הוגשה לבג"ץ על ידי העמותה לקידום ממשל תקין, לאחר שבדו"ח מבקר המדינה, שפורסם לפני שנתיים, נמצא שבן אליעזר פנה מספר פעמים באמצעות מנהל לשכתו לחברת החשמל לגבי העסקת עובדים בחברה. כ-15 מבין 100 פניות נבעו בעקבות בקשות של חברי מרכז העבודה, שביקשו מבן אליעזר לסייע לקדם עניינים הנוגעים לבני משפחתם או לאנשים אחרים.

בשני מקרים אף פורט הטיפול בפניות. במקרה אחד ביקש יושב ראש אחד מסניפי המפלגה, שעבד בחברת החשמל העלאה במשכורת. על גבי טופס הבקשה שלו נכתב כי המועמד "מקורב לשר התשתיות". הפנייה השנייה עסקה בעובד שפוטר, ובה נכתב: "בקשתו של שרנו, ראה האם יש באפשרותך לסייע. אולי בהסכם או חוזה מיוחד לתקופה מסוימת".

בן אליעזר טען בתגובה כי הסיוע לאזרחים הוא חלק מפעילותו הציבורית,והבהיר שהורה להתייחס לכל פניה מצדו כאל פניה של אזרח מהשורה. בפרקליטות קבעו שלא נמצאה תשתית ראייתית לפתיחת חקירה פלילית.

פתיחת המפעל החדש של אינטל בירושלים נובמבר 2009. מגד גוזני
בתגובה לעתירה אמר בן אליעזר כי הסיוע לאזרחים הוא חלק מפעילותו הציבורית/מגד גוזני

השופטים דחו את העתירה להורות על פתיחת חקירה לאחר שלא השתכנעו שהחלטת היועץ והפרקליטות לא היתה סבירה. בפסק הדין כתבה הנשיאה ביניש כי "בביקורת השיפוטית על החלטות היועץ המשפטי לממשלה בית המשפט לא שם עצמו בנעליו של היועץ המשפטי, והוא אינו הופך מעין 'יועץ משפטי-על'".

למרות ההחלטה, מצאו השופטים לנכון להעביר ביקורת על התנהלותו של השר. "אין בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בהליך פלילי כדי לתת הכשר להתנהגותו של השר בן אליעזר", נכתב בפסק הדין.

ביניש בחרה לצטט דברים שאמרה נציגת הפרקליטות בעתירה, לפיהם "ראוי ששר או מי מטעמו יימנעו, ככלל, מפניות לחברה ממשלתית או תאגיד סטטוטורי שתחום אחריותם בעניינים פרטניים של העסקת עובדים", והוסיפה: "להערה זו אנו מצטרפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully