וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוואי שהיו נבחרים עוד שופטים"

גלעד גרוסמן ואופק עיני

28.8.2009 / 16:47

כך אמר לוואלה! חדשות ח"כ דוד רותם החבר בוועדה למינוי שופטים בעקבות החלטת הוועדה למנות 21 שופטים חדשים לבתי המשפט המחוזיים. "המערכת כורעת תחת הנטל"

"הלוואי שהיו נבחרים עוד שופטים", כך אמר היום (שישי) ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) החבר בוועדה למינוי שופטים לוואלה! חדשות בעקבות החלטתם הוועדה למנות 21 שופטים חדשים לבתי המשפט המחוזיים. רותם הוסיף כי "אני חושב שנבחרו שופטים טובים מאוד" והביע את שביעות רצונו מהכמות הגדולה יחסית של השופטים.

רותם הסביר כי "המערכת זקוקה לשופטים. היא כורעת תחת הנטל. אנחנו רואים שלשופטים יש מלאי גדול של תיקים ואם אנחנו רוצים שהם יפסקו אי אפשר שכל שופט יטפל בכל כך הרבה תיקים. למה הצטברו כל כך הרבה תיקים? – את זה צריך לשאול את חברי הוועדה הקודמת" .

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) החבר גם הוא בוועדה אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בבחירה הכי טובה שהיינו יכולים להגיע אליה. מילאנו את כל התקנים, ובתי המשפט המחוזיים יוכלו למלא את תפקידם כאשר יש להם את כל התקנים לתחילת שנת העבודה ב-1 בספטמבר".

ח"כ אריאל הוסיף כי "על כל מקום היו בין ארבע לשמונה בקשות למינויים, תלוי באיזה אזור. בכל מקום נבחרו האנשים הכי מתאימים". הוא הבהיר כי "צריך להגדיל את מספר תקני השופטים. אני מקווה שיהיה על זה דיון בזמן הקרוב למרות שזה לא בהכרח תפקידה של הוועדה. יש מקום שהוועדה תאמר את דברה ותמליץ לשר המשפטים ולממשלה למנות שופטים נוספים".

שר המשפטים יעקב נאמן אמר לאחר ההודעה על בחירת השופטים כי "שנת המשפט מתחילה בשבוע הבא עם מינוי של שלושה שופטים לבית המשפט העליון ו-21 שופטים לבית המשפט המחוזי. כמו כן כבר נקבע תאריך בחודש הבא למינוי עשרות שופטים לבתי המשפט השלום השונים. בטוחני כי בתי המשפט יוכלו להפעיל את מאזני הצדק ביעילות רבה בשנה הקרובה".

שלושה עורכי דין לשעבר

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 21 שופטים לבתי המשפט המחוזיים בארץ. 18 מבין הנבחרים הם שופטים מכהנים ושלושה הם עורכי דין. הוועדה תתכנס שוב בעוד כחודש על מנת לדון במינויים לבתי משפט השלום, לבתי משפט לענייני תעבורה ולבתי משפט לענייני משפחה.

בין המינויים הבולטים ניתן למנות את מינויו של יגאל מרזל, רשם בבית המשפט העליון ומי שנחשב למועמדה של נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש. מינוי בולט נוסף הוא של הסנגור המחוזי של ירושלים, עו"ד משה הכהן וכן מינויו של עופר גרוסקופף, המקורב לשר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן. בין השמות הבולטים שלא נבחרו הם שלושת השופטים שדנו במשפטו של חיים רמון, חיותה כוחן, דניאל בארי ודניאלה שריזלי, וכן אי מינויה של מועמדת של לשכת עורכי הדין, עו"ד רחל תורן.

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע מונו השופט יעקב שפסר, השופטת טלי חיימוביץ, השופטת נחמה נצר, השופטת יעל רז - לוי ועו"ד מרדכי לוי. לבית המשפט המחוזי בתל אביב מונו השופט איתן אורנשטיין, השופט מאיר יפרח, השופט יהושע גייפמן, השופט חיים טובי והשופט אבי זמיר.

לבית המשפט המחוזי במרכז מונו השופטת ליאורה ברודי, השופט אהרון מקובר, השופט יעקב שינמן, השופטת קלרה רג'ינאנו ועו"ד עופר גרוסקופף. לבית המשפט המחוזי בחיפה נבחרו השופט מנחם רניאל, השופט אברהם אליקים והשופטת בטינה טאובר. לבית המשפט המחוזי בירושלים מונו עו"ד משה הכהן, השופט רפאל כרמל והשופט יגאל מרזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully