וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן ללבני: שכחת את השמאל, את מעודדת הסלמה

פנחס וולף

23.8.2011 / 14:12

בדיון פגרה בכנסת, תקפה יו"ר האופוזיציה את אזלת ידה של הממשלה נוכח ההסלמה הביטחונית בדרום. השר מיכאל איתן ענה בחריפות: "את רוצה שנגיב כמו אולמרט במלחמת לבנון השנייה?"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הזהירה הבוקר (שלישי) מפילוג בין "מחרחרי המלחמה לרוצי השלום". בנאום בכנסת ובהתייחסה להסלמה הביטחונית בדרום, אמרה יו"ר קדימה כי יש יותר מאשר בחירה "בין מלחמה כוללת, כיבוש עזה ולא-לעשות כלום". לבני סיפרה ששמעה תדרוך של גורם מדיני, שאמר כי עד שלא יוצבו מספיק סוללות של מערכת ההגנה כיפת ברזל ברחבי הארץ, לא ניתן יהיה לפעול. "איזה מין מסר זה? זו הבחירה שאנו מציגים לאזרחי המדינה?", אמרה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
שנת הלימודים בפתח - ואין מיגון בדרום
האם הדרג המדיני מונע פעולה צבאית?
בדרום לא מחכים: מתמגנים בשקי חול
גם הנשיא פרס קורא להגיב באיפוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבחירה רחבה יותר מאשר בין כיבוש עזה למלחמה כוללת". לבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבני, שדיברה בפתח ישיבת פגרה מיוחדת של הכנסת, מתחה ביקורת בנאומה על כך שרק 20 חברי כנסת טרחו להגיע לדיון, שנערך באודיטוריום המשכן, בשל השיפוצים הנערכים באולם המליאה. כמו כן, למרות שכמאה חברי כנסת הסכימו לכינוס הישיבה, רק שלושה מחברי הליכוד הגיעו אליה: מיכאל איתן, אופיר אקוניס ויו"ר הסיעה זאב אלקין.

השר איתן: "למה לא לתת סיכוי לרגיעה?"

חלק נרחב מנאומה של לבני הוקדש למחאה החברתית-כלכלית. "בעיניי, העניין החברתי הוא חלק מהחוסן של ישראל. אותם מיליון איש שיושבים בחדר המוגן, צריכים לדעת עבור מה אנחנו נלחמים", אמרה. "אנחנו לא נלחמים רק על גבולותיה של המדינה, אלא גם על ערכיה. צריכים לדבר גם על שלום וגם על צדק (...) אימהות לחיילים צריכות לדעת שהילד לא רק יחזור בריא ושלם, אלא שיהיה לו למה לחזור. שהוא יוכל לרכוש דירה".

יו"ר האופוזיציה סיפרה כי שוחחה עם דיירי מאהל המחאה בבאר שבע, שאמרו לה כי חסו באוהלים בעת ירי הרקטות לעבר העיר "כדי להגיד שהמחאה צודקת גם עכשיו". לדבריה, הם אמרו שאם ייקראו למילואים הם יתגייסו, אך ידרשו לדעת כי "הנטל מתחלק בצורה שווה - לא רק בין היושבים במקלט אלא בין היוצאים לקרב".

השר מיכאל איתן מהליכוד, שייצג את הממשלה בדיון, אמר: "ניסיתי להיזכר בתקופה בה לבני הייתה שרה בכירה בממשלת קדימה, ולהשוות אותה למצב הנוכחי". לדבריו, ישראל ניצבת כיום מול הפסקת אש שברירית. "האם נתניהו צריך להגיב כפי שאולמרט הגיב במלחמת לבנון השנייה?", תקף את לבני. "חמאס אחראי לכל פעילות שיוצאת מעזה. כעת הם לא יורים, ואנחנו לא פוגעים בהם. אם ישלחו חוליות, נגיב ונפעל, אך מדוע למהר? למה לא לתת סיכוי לרגיעה?", שאל השר איתן. הוא האשים את מפלגת קדימה בניסיונות להבעיר את הגזרה, והציע ללבני להיות "נאמנה לבוחריה".

"אתם צריכים לאסוף את קולות השמאל בישראל, מה קרה לכם?", אמר איתן. "אנחנו נאמנים להיגיון, לתבונה ולשיקול הדעת, ואת זה הוכחנו הפעם. אנחנו לא שוללים תקיפות במקרה שנותקף, ולא נשב תחת כיפות ברזל".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully