וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "חייל הודח לאחר שהתנגד לפינוי מאחז"

יהושע בריינר

26.7.2011 / 7:15

לטענת צה"ל, החייל התנגד לפינוי מאחז ואף הדליף מידע על פינויים נוספים. מקורבי החייל: "תא"ל אלון הדיחו עקב דעותיו הפוליטיות". נגד החייל אף נפתחה חקירה בחשד שזייף מסמך צבאי

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף ניצן אלון, הורה להדיח מתפקידו חייל שלדברי צה"ל נטל חלק בהתנגדות לפינוי המאחז עלי עין שבבנימין במאי האחרון. לטענת צה"ל, החייל, ששימש כעוזר קצין חימוש בחטיבת בנימין, אף חשוד כי הדליף מידע על פינוי מאחזים, חשד שהביא לפתיחה של חקירת מצ"ח בעניינו. מנגד טוענים מקורבי החייל כי ההחלטה להדיחו מתפקידו נעשתה על ידי תא"ל אלון בעקבות דעותיו הפוליטיות של החייל וכן בעקבות העובדה כי הוא מתגורר במאחז אש קודש.

חילופי הגרסאות בין החייל לבין הצבא הועלו ביממה האחרונה, כשבצה"ל טענו כי מדובר בחייל בעייתי. לעומת זאת, בהקלטת השיחה שבה הודיע לו סגן מפקד חטיבת בנימין סא"ל שחר שטרית כי התקבלה הנחיה מתא"ל אלון להדיחו, נשמע סגן מפקד החטיבה דווקא משבח ארוכות את תפקודו של החייל. "אתה חייל טוב ויש לי הרבה הערכה אלייך", נשמע סא"ל שטרית אומר בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! חדשות, "אבל בעקבות התחקיר של מפקד האוגדה על עלי עין, ההחלטה שלו היא שלאור העובדה שהיית שם, הוא לא רואה את המשך שירותך בחטיבה. יש בעיה בנוכחותך במקום בזמן הפינוי". בהמשך אף אומר שטרית כי "לא עשית דברים לא חוקיים או דברים שמריחים לא טוב, אבל יש פה בעיה ויש נקודות שמכניסות אותך לפינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החייל חרג מהנורמות ומפקודות הצבא". פינוי המאחז עלי עין בבנימין בחודש מאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורבי החייל טוענים כי ההחלטה להדיחו התקבלה על ידי תא"ל אלון מטעמים פוליטיים. "בהקלטה מצוטט הסמח"ט מפורשות כמי שאומר לחייל שהוא חייל טוב ושאין לו טענות לגביו", הם אומרים, "החייל שירת בנאמנות תקופה ארוכה, אלא שאלון החליט לממש את איומיו ואת המדיניות שלו למדר ולהוציא חיילים דתיים וימניים. נכון שהחייל מתגורר במאחז ומחזיק בדעות ימניות, אך אם זהו הקריטריון, גם את רס"ן רועי קליין היה מורה אלון לזרוק מצה"ל. ניכר שרעייתו של אלון מארגון 'מחסום ווטש' משפיעה עליו. נוכחותו בעלי עין נבעה מהעובדה שהוא מתגורר במרחק של כ-200 מטרים מהמקום. צה"ל תוקף את החייל כדי להגן על קצין שמאלני קיצוני ששר הביטחון מקדם על מנת לקרוע את העם".

בדובר צה"ל דחו את הטענות ואמרו בתגובה, כי "במהלך פינוי המאחז הבלתי חוקי, נטל חלק בהתנגדות במקום החייל המדובר. בעקבות כך ובעקבות אירועים נוספים, בהם חרג מהנורמות ומפקודות הצבא, הוחלט להעבירו משירות בגזרת יהודה ושומרון לתפקיד עורפי. כמו כן, נפתחה נגד החייל בדיקה במצ"ח בגין חשדות כי נעשה שימוש במידע אותו קיבל במהלך שירותו הצבאי. מאז שהועבר מתפקידו, משתמש החייל בפרובוקציות, מפיץ שקרים, מסמכים מזויפים והקלטות נגד מפקדיו, וזאת על מנת לגרור אותם ואת צה"ל לתוך הוויכוח הפוליטי. דובר צה"ל מבהיר כי בצה"ל ימשיכו לפעול על פי פקודות הצבא וכי יעשו הכל על מנת להגן על אוכלוסיית המתיישבים ביהודה ושומרון". עוד נמסר מדובר צה"ל, כי מפקד החטיבה הוא זה שהנחה להעביר את החייל מתפקידו. מקורבי החייל אומרים כי בעקבות התגובה ישקלו לתבוע את תא"ל אלון שכן תיק החקירה נגד החייל במצ"ח נסגר כבר.

במקביל, הורה אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, לפתוח בחקירת מצ"ח נגד החייל בחשד כי זייף מסמך סיכום ראיון. במסמך, שנכתב לכאורה על ידי מפקדו של החייל, נכתב כי ההחלטה להדיחו נעשתה "אך ורק בשל הוראה של מפקד האוגדה בשל דעותיו הפוליטיות ומקום מגוריו של החייל". בצה"ל טוענים כי מדובר במסמך שזוייף על ידי החייל, שעומד בתוקף על כך כי מדובר במסמך אותנטי.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully