וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הסערה: הממונה על תוכניות הלימוד פורש

ענת עובדיה

13.7.2011 / 12:43

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ד"ר צבי צמרת, שספג ביקורת רבה על חיזוק לימודי היהדות בשיעורי אזרחות על חשבון לימודי הדמוקרטיה, הודיע על יציאתו לגמלאות

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ד"ר צבי צמרת, הודיע היום (רביעי) שהוא פורש מתפקידו ויוצא לגמלאות. צמרת, שהיה אחראי בין השאר על תוכניות הלימודים, התמנה לתפקיד עם כניסתו של גדעון סער למשרד החינוך, ובמהלך השנתיים בהן כיהן ספג ביקורת רבה על המדיניות החינוכית שהוביל להחדרת ערכי יהדות וציונות לתוכנית הלימודים, וכן על ההחלטה לפטר את יו"ר ועדת המקצוע באזרחות, פרופ' ידידיה שטרן, ולהציב במקומו את פרופ' אשר כהן.

שיא המחאה התעורר בחודש שעבר, כאשר המורים לאזרחות ערכו כנס חירום תחת הכותרת – "סכנה לדמוקרטיה", בעקבות יוזמתו של צמרת לשנות את מקצוע האזרחות, כך שמחצית מתכניו יהיו בעלי אופי יהודי וציוני. ד"ר ניר מיכאלי, ראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים שאירח את הכינוס, אמר אז כי "הדמוקרטיה בישראל מצויה בנסיגה, ומאוימת על ידי מגמות לאומניות וגזעניות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הפרישה ועיתוי הפרישה נקבעו בהסכמה על ידי מנכ"ל המשרד וצמרת עצמו. "שר החינוך ומנכ"ל המשרד הודו ליו"ר המזכירות הפדגוגית על תרומתו לעבודת המשרד במהלך כהונתו. השר והמנכ"ל ביקשו להדגיש את הגיבוי שהעניקו להחלטתו של ד"ר צמרת להחליף את יו"ר ועדת המקצוע באזרחות אל מול ההתקפות הבלתי ענייניות".

עוד נמסר כי "לאחר פרישתו לפנסיה בסוף 2011 החליט ד?ר צמרת לחזור ולתרום למערכת החינוכית בעיירות הפיתוח. הוא סיכם עם ראש עיריית ירוחם, מיכל ביטון, על פעילות חינוכית תרבותית התנדבותית בעיר רוב ימי השבוע, כמו כן, בסוף השבוע הוא ילמד במכינה קדם צבאית מעורבת לדתיים ולחילוניים".

עוד בנושא:
צבי צמרת: "הרצל לא היה מרוצה ממערכת החינוך"
דעה: אזרחות: מי מפחד מיהדות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully