וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ירדני: "מתנגדים לפניית הפלסטינים לאו"ם"

ניר יהב

29.6.2011 / 16:38

גורם ממשלתי בממלכה ההאשמית אמר כי מהלך פלסטיני חד צדדי יפגע באינטרסים הלאומיים של ירדן. לדבריו, הכרזה חד צדדית בפלסטין "משרתת בראש ובראשונה את האינטרס הישראלי"

ירדן מתנגדת להחלטת הפלסטינים לפנות לאו"ם על מנת לקבל הכרה במדינה פלסטינית עצמאית בחודש ספטמבר, כך אמר היום (רביעי) גורם ממשלתי ירדני לעיתון "אל-ביאן" היוצא לאור במפרץ הפרסי. על פי הגורם, מהלך פלסטיני חד צדדי זה יפגע באינטרסים הירדניים הלאומיים העליונים, "בעיקר בכל הנוגע לסוגיות הפליטים, המים, ירושלים והגבולות".

לדברי הגורם, הכרזה חד צדדית מצד הרשות משחקת לטובת האינטרס הישראלי בראש ובראשונה "משום שישראל מעוניינת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות גדר ההפרדה". עוד אמר הגורם, כי דבר זה ישים קץ לגבולות המדינה הפלסטינית עם ירדן "ולכך ירדן מתנגדת בתוקף". לפי העיתון, ראש ממשלת ירדן, מערוף אל-בחית, הוא מי שהציג עמדה זו בהרצאה לפני חודשיים.

עבדאללה, מלך ירדן, הזהיר לפני כשבועיים מפני הקיפאון במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בראיון שהעניק ל"וושינגטון פוסט", הדגיש שליט הממלכה ההאשמית כי הכישלון של ארצות הברית ומדינות נוספות לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, עלול להוביל לאינתיפאדה שלישית. לדבריו, "שנת 2011 תהיה לדעתי שנה רעה מאוד למען השלום".

מלך ירדן הוסיף כי "אנחנו מצדנו נמשיך לנסות ולקדם מצב שבו שני הצדדים יבואו לשולחן המשא ומתן, אולם אני הרבה יותר פסימי משהייתי ב-11 השנים האחרונות". המלך ציין כי ההמולה סביב המחאות ברחבי העולם הערבי, פתחו צוהר ייחודי להסכם שלום, אך לטענתו, גם הישראלים וגם הפלסטינים לא ניצלו את האפשרויות שעמדו לפתחם.

עוד באותו נושא:
המלך עבדאללה פסימי: ”2011 - שנה רעה לשלום”
ח”כ אלדד יגיש עצומה לשגריר ירדן: ”אתם פלסטין”
ירדן נגד ח”כ אלדד: ”הביע גזענות ופרובוקטיביות”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully