וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נכנע ללחץ: יבחן את ניסוח תפילת "יזכור"

יהושע בריינר

21.6.2011 / 22:02

ברקע הסערה שפרצה סביב נוסח התפילה המוקראת בטקסי האזכרה הצבאיים ומחאת המשפחות השכולות, החליט הרמטכ"ל להקים ועדה ש"תבחן את הנושא". טרם נקבע מי יהיו חבריה

הרמטכ"ל בני גנץ הורה הערב (שלישי) להקים צוות שיבחן את נוסח התפילה בטקסי אזכרה לחללי צה"ל. גורמים בצה"ל הבהירו כי בניגוד לפרסומים, נוסח התפילה הקיים - שבו נאמרת המילה "אלוהים" מעוגן בפקודות מטכ"ל מאז מלחמת ששת הימים - אז שונה על ידי הרב הצבאי לשעבר שלמה גורן.

ארגון "יד לבנים" בירך הערב על החלטת הרמטכ"ל, שהודיע כי ימנה ועדה מיוחדת לבחון את נוסח תפילת ה"יזכור" הצבאית. מהארגון נמסר כי אנשיו רואים עצמם "שותפים טבעיים" לוועדה שכזו, ומקווים כי היא תביא לפתרון הסוגייה.

בשלב זה טרם נקבע הרכב הצוות שייבחן את ניסוח התפילה, ובימים הקרובים יכריע הרמטכ"ל בנושא. עם זאת, ההערכה היא כי בין חברי הצוות יהיו נציגים מחיל החינוך ואגף כוח האדם בצה"ל, ונציגים מהרבנות הצבאית. כמו כן, ייתכן שגם גורמים אזרחיים הקשורים למשפחות השכול ישתתפו בדרך זו או אחרת בוועדה שתוקם.

גורמים בצבא טענו: הרמטכ"ל מעולם לא עסק בנושא

הסערה התעוררה בימים האחרונים לאחר שעיתון ה"ארץ" פרסם כי גנץ שינה את נוסח תפילה האזכרה הצבאית מ"יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו ל-"יזכור אלוהים את בניו ובנותיו". משפחות שכולות רבות טענו כי הנוסח בעל הזיקה הדתית פוגע בהן, ומבזה את זכר הנופלים. גורמים בצה"ל טענו מנגד כי הרמטכ"ל עצמו מעולם לא נדרש לנושא עד כה וכי בניגוד לפרסומים, לא שינה או החליט דבר השונה מהנוסח הקבוע בפקודות מטכ"ל הנוגעות ליום הזיכרון.

עוד בנושא:
גנץ ישקול אם לשנות את נוסח תפילת "יזכור"
אם שכולה: "שינוי היזכור - השתלטות הדת על האבל"
זעם בשמאל על החלטת גנץ לומר בטקסים "יזכור אלוהים"

לפניות לכתב:
joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully