וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד יגיש עצומה לשגריר ירדן: "אתם פלסטין"

23.5.2011 / 14:57

ח"כ אריה אלדד יגיש לשגרירות ירדן בישראל עצומה הקוראת למלך עבדאללה להכריז על ירדן כעל מדינת הלאום הפלסטינית. לדבריו, "ז החלופה לפתרון תוכנית 'שתי המדינות'"

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) יגיש מחר (שלישי), יום העצמאות הירדני, לשגרירות ירדן בישראל עצומה הקוראת למלך עבדאללה להכריז על ירדן כעל מדינת הלאום הפלסטינית. במקביל, פרו ישראלים בעולם יגישו עצומה דומה לשגרירויות ירדן בארצות הברית, ברוסיה, בהולנד, בדנמרק ובבלרוס. בסך הכל חתמו על העצומה כ-6,000 איש ברחבי העולם.

"אם עבדאללה לא יעשה כן, הוא עלול למצוא עצמו בעתיד הקרוב בפני המוני אזרחי ירדן שיתבעו זאת ממנו ברחובות ובכיכרות", אמר ח"כ אלדד, "התוכנית 'ירדן היא פלסטין' היא החלופה הריאלית לתוכנית 'שתי המדינות' הנידונה לכישלונות חוזרים".

"העולם דורש להעניק לפלסטינים מדינה כדי לסיים את הסכסוך", הסביר ח"כ אלדד את העצומה. "פתרון כזה יכול להיות מושג אם העולם יכיר בעובדה ההיסטורית, הגיאופוליטית והדמוגרפית, כי לפלסטיניים יש כבר מדינה בירדן. ממלכת ירדן נוצרה לאחר ששלושה רבעים ממה שהוקצה לעם היהודי כבית לאומי בהחלטת חבר הלאומים בסן רמו ב-1920 נמסרו לערבים". לדבריו,כ-80% מאזרחי ירדן הם פלסטינים והמלך הקודם של ירדן, המלך חוסיין, אביו של המלך עבדאללה שב והכריז: 'ירדן היא פלסטין ופלסטין היא ירדן'".

ח"כ אלדד הסביר כי "המהפכות העוברות על העולם הערבי בחודשים האחרונים מוכיחות כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו הבעיה העיקרית במזרח התיכון. הניסיונות לכפות על ישראל להקים מדינה פלסטינית ביהודה, בשומרון ובעזה לא יתרמו לפתרון הסכסוך אך יעצימו את אי היציבות באזור. התסכול הגובר והולך מהעדר פתרון של הסכסוך הזה נובע מכישלונות חוזרים של כל הניסיונות לחלק את הארץ".

ח"כ אלדד אמר הסביר מדוע פתרון שני העמים אינו חלוקת הארץ. "לו היה זה סכסוך טריטוריאלי בין שני עמים על ארץ אחת – הפתרון ההגיוני אכן היה חלוקת הארץ, ופתרון כזה כבר היה מושג מזמן", אמר. "אלא שהסכסוך אינו טריטוריאלי אלא דתי, והערבים לא יסכימו לעולם להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ולהכריז על תום הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully