וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוטפי אריגוני דרשו כופר של מיליון דולר עבורו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.4.2011 / 8:50

ביטאון חמאס דיווח כי בטרם הוציאו אותו להורג, דרשו חוטפיו של ויטוריו אריגוני, פעיל זכויות האדם האיטלקי שנרצח בעזה, מיליון דולר עבור שחרורו. עוד דווח, כי הוא נאבק ברוצחיו

חוטפיו של פעיל זכויות האדם האיטלקי, ויטוריו אריגוני, דרשו מיליון דולר כופר בתמורה לשחרורו – כך דיווחו הבוקר (שבת) מקורות פלסטינים לביטאון חמאס "א-ריסאלה". על פי המקורות, הבקשה לחמאס הועברה באמצעות צד שלישי ולא באמצעות חוטפיו באופן ישיר. עוד דיווחו כי בטרם נחנק למוות, נאבק אריגוני בחוטפיו.

המקורות גילו עוד כי חוטפיו של אריגוני רצחו אותו בשעה מוקדמת מאוד, שעות ארוכות לפני תום האולטימטום שהציבו לחמאס לשחרר את מנהיג ארגונם, הישאם סעידני, מכלא חמאס. לדבריהם, שעות ספורות לאחר ביצוע הרצח הצליחה ממשלת חמאס לעצור את אחד המעורבים ברצח.

על פי המקורות, מנגנוני הביטחון ברצועת עזה משקיעים מאמצים רבים כדי לעצור את כל מי שלקח חלק ברצח אריגוני, בין אם מדובר באנשים שמעורבים ישירות בחטיפה וברצח ובין אם מדובר במי שהעניקו סיוע לוגיסטי בלבד.

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה הבהיר כי הורה לכוחות הביטחון לרדוף אחר הפושעים ולהעמידם לדין. אתמול אף טלפן הניה לאמו של אריגוני, הביע את תנחומיו והבטיח לה לרדוף אחר הפושעים ולהעמידם לדין "במהירות המירבית".

גופתו של אריגוני נמצאה אתמול בבית נטוש ברצועה, שעות לפני פקיעת מועד האולטימטום שהציבו חוטפיו. אריגוני נחטף שלשום, והחוטפים - המשתייכים לארגון איסלמי קיצוני המזוהה עם הג'יהאד העולמי - פרסמו סרטון וידאו באתר "יוטיוב" בו הוא נראה כאשר הוא כפות ועיניו מכוסות, ודרשו את שחרורו מהכלא של מנהיג הארגון בתמורה לשחרורו של אריגוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully