וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: יש להציע הסכם קבע לפלסטינים

13.4.2011 / 21:08

שר החוץ התייחס בוועידת ישראל ביתנו לכוונה לכוונת הפלסטינים להכריז על מדינה עצמאית ואמר כי "ראשי 3 המפלגות הגדולות צריכים לשבת ולגבש יחד הסדר קבע שיאחד את העם"

שר החוץ אביגדור ליברמן קיבל את ההודעה על כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום במהלך ועידת מפלגת ישראל ביתנו, שנערכה הערב (רביעי) בבנייני האומה בירושלים. מספר דקות אחר כך, עלה לדוכן הנואמים, ופתח את נאומו בבדיחות ופנה לנוכחים בשאלה :"הכל גן עדן?".

לאחר מכן התייחס ליברמן למצב המדיני והביטחוני ולכווונת הפלסטינים להכריז על מדינה באופן חד-צדדי בספטמבר הקרוב. ליברמן הסביר כי "מאז החתימה על 'הסכמי אוסלו', לא ראיתי שוויתור ישראלי כלשהו שכנע את העולם בצדקת דרכנו. אני מסכים שניתן להסביר את ה'קייס' שלנו הרבה יותר טוב ממה שאנחנו עושים, אבל אני גם מאמין ששום איש הסברה, אפילו המתוחכם ביותר בעולם, לא יצליח לשכנע את הרוב האוטומטי בעצרת האו"ם באמת פשוטה, שמדינה פלסטינית עצמאית צריכה לקום אך ורק כתוצאה ממשא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים, ולא כהחלטה חד צדדית של עצרת האו"ם".

באשר לפתרון הנדרש לדעתו, ליברמן אמר כי "הדיון בספטמבר הקרוב במסגרת עצרת האו"ם מחייב את כולנו לחשבון נפש ללא קשר לקואליציה ולאופוזיציה, יתרונות וחסרונות אלקטורליים והשלכות אישיות. מבחינתי התשובה נמצאת במישור אחר – באחדות העם. ראשי שלוש המפלגות הגדולות, 'ישראל ביתנו', 'ליכוד' ו'קדימה', חייבים להתיישב סביב שולחן אחד ולדבר על הצעה להסדר קבע".

ליברמן הוסיף כי "במידה ושלושת ראשי המפלגות הגדולות יצליחו להסכים ביניהם על פרטי ההצעה להסדר קבע, היא תזכה לתמיכתם של לפחות 80% מאזרחי מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות. זאת תהיה הפגנת עוצמה פנימית שתשדר לכל העולם, שאנחנו נחושים וכל העם מאחורינו. זה יהיה חזק מכל החלטה בעצרת האו"ם, ארגון שיש לו היסטוריה ארוכה של גינויים לישראל הנסמכים על משטרים כמו אירן, צפון קוריאה וזימבבואה".

"המטרה - הפלת שלטון הטרור בעזה"

בנוגע למתיחות ששררה בדרום בשבועות האחרונים, אמר ליברמן כי "לגבי המתרחש בדרום עמדתנו ברורה. המטרה של ישראל בהתמודדות מול רצועת עזה, כפי שאני רואה אותה, היא לא שקט. השקט מנוצל לפעולות טרור נקודתיות, לניסיונות לחטוף חיילים ואזרחים שהופכים את המציאות שלנו למלחמת התשה כאשר הם השולטים בגובה הלהבות. לכן, מטרתנו חייבת להיות הפלת שלטון הטרור בעזה".

רק בסיום נאומו התייחס ליברמן לכתב האישום נגדו ואמר: "אני מניח ששמעתם את ההודעה שפרסמה הפרקליטות. תמיד פעלתי על פי החוק ואין לי סיבה לדאגה. אחרי 15 שנה תינתן לי סוף סוף ההזדמנות להוכיח שפעלתי לפי החוק, ואתם יודעים – אצלי מילה זה מילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully