וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ חקר רב מעיר במרכז בחשד שהסית נגד ערבים

12.4.2011 / 19:26

רב בית ספר מעיר במרכז נחקר על ידי שב"כ, בחשד שקרא לנוער לא לצאת עם ערבים. מקורביו: "הוא מסביר לבנות לאן מפגשים כאלה יכולים להוביל וכבר ראינו בנות שהתדרדרו". שב"כ סירב להגיב

שירות הביטחון הכללי זימן לשיחה רב בית ספר בעיר במרכז הארץ לאחר בחשד שקרא לבני נוער שלא לצאת עם ערבים המגיעים לעיר. הרב, בשנות ה-40 לחייו, משמש גם כרב בית כנסת בעיר. הוא התייצב לחקירה בתחנת המשטרה המקומית, ובמקום המתין לו בחדר החקירות אדם שהזדהה כט', רכז השב"כ של מחוז מרכז, שהאשים כי הוא מטיף בשיחותיו לגזענות ולאלימות. מקורבי הרב סיפרו כי בחקירתו נאמר לו שהוא "בעייתי", מכיוון שהוא "משפיע על בני נוער ובגלל שיש לך חברים בשומרון".

מקורבי הרב סיפרו עוד כי על פי החוקרים, דבריו יכולים להוביל לאלימות ולטרור. "אין לו שום כוונה להפסיק ולהטיף לאהבת ארץ ישראל ועם ישראל", סיפרו המקורבים, "ועם המסר הזה הוא גם אומר לתלמידים שלו שאין שום סיבה שיפחדו ללכת לטיילת, וכמו שהם לא הולכים ליפו להתחיל עם בנות ערביות, כך אין סיבה שערבים יבואו לקניונים ויתחילו עם בנות יהודיות".

"הוא מסביר לבנות לאן מפגשים שכאלה יכולים להוביל וכבר ראינו עשרות מקרים של בנות שהתאהבו בערבי והתדרדרו", אמרו המקורבים. "הוא אומר בריש גלי לאיזה אסון זה יכול להוביל. האם זה הופך אותו לפושע מלחמה? זה אדם שאוסף בני נוער מהרחוב ומסייע להם. מאות מתלמידיו הלכו ליחידות מובחרות. האם זה שווה זימון לחקירת שב"כ?"

"מוטב שהשב"כ ישנה את סדר יומו"

בשב"כ עוקבים בשנה האחרונה אחר פעילות הולכת וגוברת של פעילי ימין הפגינים ביישובים במרכז נגד נוכחות ערבים. כך למשל, ארגנו בחודשים האחרונים פעילי ימין הפגנה בבת ים נגד מה שהגדירו כהתבוללות, במסגרתה צעירים ערבים מתחילים עם בנות יהודיות. במערכת הביטחון עוקבים אחר הפעילות ומייחסים אותה בין היתר לגורמים בשומרון וביצהר.

בוועד מתיישבי בנימין זעמו על זימונו של הרב לשיחה. ההתנהלות הזו של השב"כ תמוהה. במקום לסייע בהנחלת גאווה יהודית, מנסה שב"כ לפגוע במחנכים ורבנים יהודים שמנחילים לתלמידיהם ערכי יהדות ואהבת הארץ. דווקא בימים בהם אנו קוראים על כך שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, מוטב היה שהשב"כ ישנה את סדר יומו ויפעל בתקיפות כנגד האויב הערבי הנלחם בהתיישבות היהודית ובעם היהודי".

בשב"כ סירבו להגיב לדברים.

לפניות לכתבנו - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully