וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ייכנס לתפקידו דו"צ החדש - יואב מרדכי

יוהשע בריינר

7.4.2011 / 8:22

אחרי כהונה בה הפך לאחד האנשים החזקים ביותר במטכ"ל והקרובים ביותר לרמטכ"ל לשעבר, דובר צה"ל אבי בניהו, מסיים היום את תפקידו. את מקומו יתפוס ראש המנהל האזרחי לשעבר, יואב מרדכי

חילופי משמרות בדוברות הצבא: אבי בניהו, דובר צה"ל הנוכחי צפוי לסיים היום (חמישי) את תפקידו, כשאת מקומו יתפוס תא"ל יואב (פולי) מרדכי שנבחר לתפקיד על ידי הרמטכ"ל הנוכחי, בני גנץ. היום יתקיים טקס החילופים בבסיס הקריה בתל אביב. מרדכי היה מצוי בשבועות האחרונים בהליך חפיפה עם בניהו, שצפוי להישאר בצבא בחודשים הקרובים.

תא"ל מרדכי, איש גולני בעברו, שירת בין היתר באמ"ן, משם עבר למנהל האזרחי, שם כיהן בין היתר כראש מנהלת התיאום והקישור בעזה ובתפקידו האחרון כראש המנהל האזרחי.

עזיבת בניהו מסמלת שינוי תקופה בצבא, שבה הפך בניהו לאחד הגורמים החזקים ביותר במטכ"ל ולקרובים ביותר לרמטכ"ל הקודם, גבי אשכנזי. תקופת כהונתו של בניהו בלטה בעיקר על רקע כך שקולו של אשכנזי כמעט ולא נשמע באמצעי התקשורת, וכן על רקע הסגירות התקשורתית של כלל קציני הצבא. מקומו של בניהו התבלט בעיקר במחלוקת הקשה שפרצה בין אשכנזי לשר הביטחון, אהוד ברק, כאשר בניהו כמקורבו של הרמטכ"ל היה בין אלו שהיו מסוכסכים באופן אישי עם בכירים בלשכתו של שר הביטחון. בניהו כזכור אף הגיש תביעת דיבה כנגד מספר כלי תקשורת בגין פרסומים נגדו.

יפנה לכלי התקשורת הזרים

בחירתו המפתיעה של גנץ במרדכי מעידה אולי על שינוי כיוון במערך הדוברות של צה"ל. ניסיונו התקשורתי של ראש המנהל האזרחי לשעבר מתבטא בעיקר בראיונות שהעניק לכלי תקשורת ערביים. למרות שכיהן ביהודה ושומרון בתקופה סוערת הצליח לשמור על יחסים טובים עם הן עם ראשי המתנחלים והן עם בכירי הרשות הפלסטינית, ולא מן הנמנע כי מרדכי יחזק את מערך הדוברות הצבאית אל מול כלי התקשורת הזרים.

כזכור, מי שהיה אמור להתמנות לדובר צה"ל היה אל"ם במיל' ליאור לוטן, אולם האחרון הסיר את מועמדותו לאחר שמי שבחר בו לתפקיד, יואב גלנט, לא נבחר לרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully